Academy Trainer logo

Souběžně s blížící se premiérou očekávaného jedenáctého startrekového filmu se zvyšuje i intenzita marketingové masáže, která tento počin pochopitelně doprovází. Tentokrát však vrcholem poutacích snah není plakát o velikosti A3, ale na internetu se najde například i kratší flashová hříčka nazvaná Star Trek: Academy Trainer. Tu ve spolupráci s Addicting Games vytvořil anglický grafik a designér na volné noze říkající si Psionic.

Academy Trainer představuje jakýsi soubor nejrůznějších testů, které určí, zda máte na to nastoupit na Akademii Hvězdné flotily. Pokud nevládnete bleskurychlými reakcemi, nedokážete v časovém presu počítat z paměti do deseti nebo vám chybí pozorovací talent, pak u těchto přijímacích zkoušek nanečisto nijak výrazně nezabodujete. Ale nebojte se, pořád se jedná pouze o počítačovou hru, za jejíž vyzkoušení v klidu domova nebo kanceláře nic nedáte.

Úvodní obrazovka Připojování drátů Najdi pět rozdílů Shromažďování energie

V rámci testu se postupně budete muset prokousat devíti různými disciplínami, z nichž každá prověří jinou stránku vašeho já. Nejprve začneme lehkou rozcvičkou v podobě připojování různobarevných drátů k odpovídajícím konektorům. Z propleteného klubka pogumovaných hadů musíte v co nejkratším čase vytahat a správně připojit všech deset drátů. Poměrně jednoduchý úkol, u kterého však hra velmi přísně hodnotí rychlost, s jakou si s ním poradíte. Další na řadě je klasické rozpoznávání pěti rozdílů na dvou na první pohled totožných obrázcích. Těmi je několik propagačních fotografií k filmu a je možné, že vás některé z nich slušně potrápí. Vaším úkolem je najít všechny odlišnosti co nejrychleji a zároveň nesmíte klikat jen tak naslepo, protože za každé špatné kliknutí budete citelně penalizováni.

V následujícím testu si ověříte své reflexy a schopnost správného načasování. Ze středu obrazce šlehá různou rychlostí osm modrých sloupců a vaším úkolem je zastavit každý z nich na vnějším okraji, čímž se červená kontrolka přepne na zelenou a do baterie začne téct více tolik potřebné energie. V další zkoušce musíte provést nestabilní atom bludištěm za pomoci čtyř gravitonových odpuzovačů. Každé zavadění o stěnu bludiště naruší už tak dost nízkou stabilitu přemisťovaného atomu, takže opatrnost je určitě na místě. Chcete-li být úspěšní, nesmíte se s atomem courat a zároveň ho musíte dostat do jeho cíle určení na co nejmenší počet kliknutí. Nestabilní atom hraje důležitou roli i v další minihře, která připomíná legendární Arkanoid. Plošinkou, s níž pohybujete při spodním okraji obrazovky, odrážíte atom, kterým ničíte odpadkové kontejnery. Čím méně atomů při čištění celkem tří obrazovek ztratíte, tím lépe, protože za každý z nich vám bude odkrojen kousek z dosaženého skóre.

Provádění atomu bludištěm Tři odznaky za odměnu Arkanoid Rychlá matematika

Zkouška pokračuje pěticí jednoduchých matematických úkolů, které však musíte vyřešit za co nejkratší dobu. Stačí sečíst a odečíst několik čísel a poté kliknout na cifru, která se rovná výsledku. Pokud při některém z výpočtů uděláte chybu, vrátíte se zpět na začátek této části testu, čímž přijdete o drahocenný čas. Ani zápletka následujícího úkolu není dvakrát složitá. Zastaralá vzduchotechnika hrozí selháním a jedinou možností, jak tomu zabránit, je manuálně upouštět páru. Jenže zařízení je nejenom zastaralé, ale také nadmíru nepřehledné a nouzová tlačítka otevírající jednotlivé ventily jsou úplně jinde, než byste čekali. Důležité proto je neztratit v bludišti trubek hlavu a co nejrychleji se s problémem vypořádat.

Předposlední zkouška připomíná klasické pexeso. Na hrací ploše vám ukazuje záda šestnáct kartiček, z nichž každé dvě se stejným vzorem tvoří pár, který musíte najít. Rozhodující je tu nejenom rychlost, za kterou celé pole vyklidíte, ale také počet špatných pokusů, kvůli nimž přicházíte o body. Na samotný závěr si ještě trochu zastřílíme, protože naším úkolem bude ubránit se záplavě neznámých nepřátel, kteří se vynořují z červí díry. V případě, že vašim phaserům unikne příliš velké množství protivníků, dojde k vašemu zničení a budete to muset zkusit znovu. Při této zkoušce hra počítá i procentuální úspěšnost vašich zásahů, takže se můžete snažit dosáhnout co nejlepšího výsledku i po této stránce.

Zamotaná ventilace Pexeso Akční tečka na závěr Lepšího skóre už jsem nedosáhl

Na zúčtovací obrazovce se nakonec se dozvíte, jakého jste dosáhli výsledného skóre a jaká hodnost v hierarchii Hvězdné flotily odpovídá vašemu výkonu. Výsledné skóre přitom tvoří takzvané základní skóre a dvojice bonusů. Základní skóre ovlivníte například tím, jak rychle najdete každý z pěti rozdílů nebo kolik nepřátel sestřelíte. První bonus se odvíjí od počtu získaných odznaků. Podle toho, jak dobře ten který úkol splníte, můžete získat bonus v podobě jednoho až tří odznaků a za každý z nich vám při konečném zúčtování přibude 2 000 bodů k dobru. Druhý bonus je ovlivněn tím, kolik času vám splnění testu zabralo. Při prvním hraní to nejspíš žádný úchvatný čas nebude, ale při dalších opakováních už můžete pomýšlet na nezanedbatelnou odměnu. Pokud se vám podaří dosáhnout dostatečně vysokého skóre, můžete se dokonce zapsat do tabulky deseti nejlepších. Je jenom škoda, že se váš výsledek nenahraje na nějaký online server, kde byste mohli poměřovat svoje schopnosti s ostatními hráči z celého světa.

Jelikož se jedná o relativně rychle spíchnutou flashovou hru, nečekejte žádnou ohromující grafiku, ale spíše jen to nejnutnější. K podbarvení se v průběhu testů a na obrazovkách se zadáním či vyhodnocením úkolů ozývá několik jednoduchých nápěvů, které si se Star Trekem dvakrát netykají, a pokud s hrou nebudete trávit celý víkend, tak vám ani nebudou příliš lézt na nervy. A v podstatě stejně jsou na tom i zvukové efekty. Přísně vzato je třeba říct, že kromě úvodního obrázku a několika propagačních fotografií nemá Academy Trainer se Star Trekem příliš společného, ale k rychlému pobavení a třeba i soupeření s přáteli o to, kdo dosáhne vyššího skóre, jistě poslouží.

Star Trek: Academy Trainer si můžete vyzkoušet zde.

Přidáno: 29.4.2009

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Academy Trainer najdete zde.