Voyager Quake 2 logo

Čechům se rozhodně nedá upřít snaha vytvořit nějakou tu Star Trek hru. Martin Šimek má za sebou Star Trek: Final War a pracuje na reedici s názvem Star Trek: Free War, WDK Games Jirky Bigase pracují na tahové strategii Star Trek: Evolution (pracovní název) a Robert Soukup si dal tu práci s Quakem 2 a vytvořil několik map reprezentujících federální hvězdnou loď U.S.S. Voyager a svůj počin pojmenoval Star Trek: Voyager Quake 2.Můstek U.S.S. Voyageru A právě na něj se teď podíváme.

Voyager Quake 2 (dále jen Q2V) obsahuje celkově tři mapy - několik palub Voyageru, hirogenskou holografickou výcvikovou akademii a Bogskou krychli. Nejdůležitější je samozřejmě Voyager, takže začneme od něj. Hru vždy začínáte v transportní místnosti na čtvrté palubě a odsud se můžete rozprchnout po velké části lodi. Existuje několik způsobů pohybu po lodi: pěšky - pomalé, neefektivní, nedostanete se tak všude, ale zase potkáte spoustu materiálu na zabití (rozuměj členů a členek posádky), nebo můžete jezdit výtahem - to už je lepší, no a nebo samozřejmě transport - což je asi nejrychlejší. A kam všude můžete zavítat? Co by to bylo za loď, kdyby neměla můstek a rovnou i se všemi přináležejícími místnostmi jako je pracovna kapitána Janeway a zasedačka, kde se kutí skupinová rozhodnutí. Jelikož Q2V využívá z velmi velké části původní textury Quake 2, nelze dosáhnout úrovně detailů a přesnosti jako třeba ve Voyager Elite Force, ale i přesto se Robert snažil umístit věci na své místo - takže třeba zrovna na můstku najdete všechny konzole a stanice tam, kde mají být, stejně jako v pracovně kapitána Janeway a to samé platí i pro zbytek lodi (samozřejmě s rozumným přimhouřením oka). Pokud vám po návštěvě můstku vyhládne, můžete zaběhnout k Neelixovi na něco k snědku (no, Neelix chybí a k jídlu si nic dát nemůžete, ale co na tom). Přes kajuty důstojníků na třetím patře se můžete zajít mrknout na ošetřovnu a tím končí váš pěšoidní pohyb. Dál musíte některým ze sofistikovaných dopravních prostředků. Ještě poslední věta k pěškobusu: přechod mezi jednotlivými palubami je vytvořen šalamounsky obyčejnými šedošedými chodbami, kde se Robert opravdu graficky vyřádil. Ale už pojďme dál. Čeká na nás totiž šestá paluba a s ní AstrometrikaHangár (Sedmá zrovna odešla) a také dva simulátory. V jednom z nich vás očekává společná cardassijsko-klingonská útočně naladěná jednotka v programu B'Elanny Torres a ve druhém na vás číhá skupina potvor z Druhu 8472. K vaší smůle jsou vypnuty bezpečnostní protokoly, takže zvláště humanoidní protivníci vás poškádlí několika kulkami. Když to přežijete, můžete klidně vyrazit na prohlídku hangáru na desáté palubě. Tady najdete několik raketoplánů (Deltaplán je zrovna na misi venku - můžete ho sledovat na hlavní obrazovce na můstku), kolem kterých debatují skupinky členů posádky. Určitě překvapí, že do všech raketoplánů můžete vlézt a porozhlédnout se uvnitř (ne že by tam tedy bylo tolik placu, že byste tam zabloudili, to ne). No a v neposlední řadě na vás čeká poslední paluba (ve hře) a to strojovna. No a teď už musím zmínit jeden hodně zábavný prvek, který mě mile překvapil, a tím je možnost manipulovat s některými panely. Už vám asi došlo, že abyste se mohli transportovat nebo putovat výtahem, musíte ťukat do panelů, ale tím to zdaleka nekončí. Kromě tohoto totiž můžete od Tuvokovi taktické stanice zapínat a vypínat silová pole po celé lodi, stejně jako třeba na ošetřovně zapnout silové pole kolem hlavního lůžka. Spoustu srandy si ale užijete v hangáru, kde pro docílení požadovaného efektu stačí nejprve otevřít vrata hangáru a pak jednoduše vypnout zadržovací pole. No ano, vesmír vytáhne všechen vzduch a vy se začnete dusit. Ale nepřežeňte to! Musíte se ještě zajít podívat do strojovny. Když si to tam totiž rozdáte na férovku s warp jádrem, tak ho můžete poničit až do takové míry, že ho ani Sedmá s B'Elannou nedají dohromady a vám tak nezbude nic jiného, než ho vyhodit do vesmíru (tedy, pokud nechcete zažít velké badabum). Specialitkou je, že se ihned po výbuchu starého warp jádra nasune jádro nové - ach ty replikátory!Warp jádro Když se ještě vrátím k transportérům, tak s těmi můžete provádět dva základní úkony: buď transportovat sebe do udané lokace nebo z daného místa odtransportovávat věci k sobě (barely, členy posádky). Kupříkladu když nejprve přenesete člena posádky a následně na jeho místo na plošině přenesete barel z jiné paluby, rozprskne se dotyčný po celé plošině a Chell má zase práci. Zajímavé je, že obráceně to nefunguje, takže kliďánko můžete transportovat pár členů posádky do barelu a oni už se nějak domluví a neexplodují, ani se z nich nestanou obludné obludky, když se spojí praporčík s poručíkem, fuj! No a když už jsme v té transportní místnosti, tak se podívejme na druhé dvě mapy. Do těch se totiž dostanete pouze transportem. V první řadě se jedná o již zmíněnou hirogenskou holografickou výcvikovou akademii, kde si to v takovém přírodním zakoutíčku odříznutém od zbytku civilizovaného světa rozdáte všichni proti všem hlavně však proti vám. V místních jatkách si tak zabojují proti sobě všichni zúčastnění z této modifikace - Hirogeni, Borgové, příslušníci Hvězdné flotily, Klingoni, Cardassiané i 8472.

A když už jsme v bitevní vřavě, proberme si rovnou i zbraně. Těch se nám tu nabízí hned několik a můžete je sbírat po celé lodi - hlavně tedy v nákladovém prostoru kolem výklenků Sedmé - je to přeci jen duší i tělem voják. Takže, co tu máme? Trikordér (kterým dokonce můžete skenovat blízké okolí, a který vám ohlásí, co se kde kolem vás nachází) s nožem (?),Analyzuji chování nepřátel dále pak dva ruční phasery a samozřejmě nesmí chybět phaserová puška. Mezi už ne tak standardní věci patří hypospray (s virovou naplní - přece nebudete nepřátele léčit, že?), klingonský betleth a potom sada na přetížení energetických zbraní, která funguje tak, že si vyberete zbraň (tj. phaser), přetížíte ho, odhodíte a zdrhnete. On za chvíli bouchne a udělá větší či menší paseku, podle prostředí. Mezi standardní výbavu všech členů Federace ale patří komunikátor, kterým se můžete dostávat z nejrůznějších trablů-triblů. Stačí na něj plácnout a hned vás transportní místnost nouzově stáhne z nebezpečné situace. Tedy, pokud komunikátor máte - ty ve hře jsou totiž na jedno použití.

Tak a ještě se vrátíme k popisu prostředí a povíme si něco o posledním z nich - černé, zlé a vůbec nehezké Borgské krychli. Tak ano, pokud jste Borg, tak se vám tam určitě líbí, ale normálnímu člověku (kromě Janeway) se tam vůbec nechce, to dá rozum. Tady si to rozdáte se zlými Borgy, kteří vás výjimečně nechtějí asimilovat, ale rovnou vás chtějí rozmašírovat - soudě podle toho, že mužští Borgové hází granáty a jejich něžné protějšky natvrdo odpalují rakety.

Tím bychom za sebou měli vyčerpávající popis prostředí a teď už jen několik dalších drobností. Star Trek hudby si neužijete vůbec, zato zvuky vás párkrát pěkně vyděsí. Třeba když na můstku zavadíte o dveře turbovýtahu a ozve se… no, tohle vlastně je něco jako hudební Trek nápěv, ale každopádně vás vyděsí. Stejně jako neskutečný randál, který vydává poplachový signál, že se otevírají dveře hangáru (v inkriminovaném prostoru stojící členové posádky však v dobré víře trošku naivně nereagují, hehe). Borgská krychleKdyž potkáte člena posádky (hlavně po čtvrté palubě se jich motá spousta), tak si každý z nich něco mumlá (mají cca tři možnosti, takže vás za chvíli začnou štvát a začnete je zabíjet). Když už jsem (zase) u zabíjení - pěkně to mají zařízené ženy u Flotily - ty totiž zabít nejde - aspoň jsem nenašel ani jednu, která by o to projevila nejmenší zájem. Zatímco kolem padají chlapy jako mouchy, ženský si klidně klábosily v jídelně dál, jako by se nezabíjelo. Pak kdo víc vydrží! Asi mají trénink z depilace. Au!

Mám takový pocit, že jsem vám už napsal vše, co se dalo. Hra nemá žádný příběh, takže se prostě jen projdete, pozabíjíte (skoro) všechno, na co narazíte a pak si zajdete na pokec s holkama do baru na skleničku. Nic víc od této předělávky nečekejte. Pokud překonáte prvotní záporný dojem ze všudypřítomné šedivé barvy, tak si rychle zvyknete na zdejší prostředí a pár hodinek se budete dobře bavit.

Autor hry: Robert Soukup aka Lt. Shark

Martin Kovář
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 21.5.2002


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Voyager Quake 2 najdete zde.