Space War logo

Před několika dny se pravidelným návštěvníkům diskuzního klubu Star Trek Games na Lapiduchu naskytla možnost vyzkoušet si alfa verzi vesmírné střílečky Star Trek: Space War, kterou si na nás chystá David Ruml, kterého známe především jako velkého fanouška vesmírného simulátoru Star Trek: Bridge Commander. Ve své hře se však vzhledem k možnostem přesouvá od taktického pojetí k dynamičtější akci a my se teď společně podíváme, jak jeho dílko momentálně vypadá.

Hlavní menu. Co víc dodat?Stejně jako třeba Hazard Team využívá Dave při tvorbě program Game Maker a Space War bude tedy nejvíce podobná chystané hře Star Trek: Revolution od zmiňovaného Hazard Teamu. Pokud stále nevíte, o co jde, vysvětlím vám to jednoduše. Herní obrazovka se posouvá odzdola nahoru, vy ovládáte svoji loď a snažíte se zničit co nejvíc nepřátel, kteří vylétávají z horního okraje. Prozatím není jejich projev právě nejaktivnější, přesněji řečeno prostě jen tak letí rovně a čas od času před sebe vystřelí z torpédometu nebo disruptoru. Doufám, že se v plné verzi dočkáme zákeřných útoků nepřátelských letek ze všech možných i nemožných úhlů, které hráči trošku zamotají hlavu. Stejně jako ve většině her budete i tentokrát stát na té dobré straně, tj. na straně Spojené federace planet. Do rukou by se vám postupem času mělo dostat několik různých plavidel, v alfa verzi lze hrát v módu Rychlé bitvy s Ambassadorem a ve hře více hráčů i s Galaxy. Snad se se změnou plavidla dočkáme i jeho odlišných vlastností, které by zajistily proměnlivý herní styl. Líbí se mi, že vaše loď nestřílí torpéda pouze dopředu, ale je možné nepřítele obletět a smést ho výstřelem ze zadní torpédové komory. Proti vám se momentálně postaví ferengijský Marauder a klingonská plavidla tříd Negh’Var a B’Rel. Vzezření těchto lodí je údajně vypůjčeno z Bridge Commandera a je třeba říct, že všechny lodě vypadají roztomile s jemnou a detailní grafikou. Hráčova loď se ovládá bezproblémově, její pohyb je plynulý a nedochází k žádnému zasekávání. Při bitvě platí, že každý zásah torpédem zničí svůj nešťastný cíl, který zmizí v pěkně animovaném výbuchu (jenž bude možná společný všem připravovaným českým startrekovým hrám, protože mezi autory probíhá čilá výměna nejen teoretických znalostí). Boj se prozatím odehrává pouze na pozadí černočerné temnoty vesmíru, v konečné verzi by se ale měly objevit i mlhoviny a další vesmírné úkazy. Odskočíme si ještě k již nakousnuté hře více hráčů. Kompletní osazenstvo aktuální alfa verze.V tomto módu si můžete na pomoc zavolat svého kamaráda, který se chopí druhé lodě a zvýší tak vaše šance na přežití v lítém boji. Nebo také ne. Nestandardně je totiž zdraví obou plavidel (zde vyjádřeno kvalitou trupu) sečteno dohromady do jednoho ukazatele a pokud bude váš kolega pořádné nemehlo, snadno se může stát, že i když si svoji vlastní loď neškrábnete ani jednou, hra pro vás skončí, protože druhý kapitán to vzal přímým kurzem skrz nalétající protivníky. Lepší by zřejmě bylo zachovat klasický systém dvou oddělených ukazatelů pro každou loď zvlášť. Ve finální verzi se můžeme těšit především na kampaň s příběhem, který – jak Dave samozřejmě slibuje – je velmi zajímavý. No, necháme se překvapit, u freeware her to je s příběhem většinou hodně na štíru. Moc pěkná je ale doprovodná hudba, která k náplni hry vyloženě sedí a dokresluje zuřící akci.

Závěrem je třeba říct, že tuto verzi musíme chápat pouze jako demostraci Davidových schopností, protože po několika dnech práce nemůžeme čekat žádné zázraky. Leží před ním ještě spousta práce, které však hodlá věnovat podstatnou část letních prázdnin, abychom se s finální verzí mohli setkat co nejdříve v novém školním roce. V té době už ale budou k mání více než nadějně vyhlížející projekty Final War 2 a Red Alert, takže to David nebude mít u namlsaných hráčů rozhodně jednoduché. To je ale jedině dobře.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 17.4.2004


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Space War najdete zde.