Rozhovor s Craigem Zinkievichem o Star Trek Online

Massively: Co pro vás prozatím představuje větší výzvu: pozemní souboje, nebo souboje ve vesmíru?

Craig Zinkievich: Oboje s sebou přináší různé výzvy. Souboje ve vesmíru jsou něco, co jsme nikdy předtím nedělali, a od soubojů v našich ostatních hrách se výrazně odlišují. Při těchto soubojích hraje veledůležitou roli manévrování, a když jsme s tímto projektem začínali, lámali jsme si s tím hodně hlavu.

Massively: Víme, že na pozemní souboje se budou vydávat pětičlenné skupiny, složené z nehratelných i hratelných postav, ale jak velké skupiny a jaký styl boje máme čekat od vesmírných bitev?

Craig: I pro vesmírné týmy platí omezení maximálně pěti hráčů a epizodický obsah je navržen buď pro pět postav ovládaných hráči nebo pro libovolnou pětičlennou kombinaci hráčů a nehratelných postav z můstku.

To neznamená, že ve hře nebudou epické vesmírné bitvy s desítkami nebo i stovkami hvězdných lodí. Máme připravené události, které budou vyžadovat spolupráci celých skupin hráčů. Příkladem budiž borgská invaze.

Massively: Nedávno zveřejněné video o možnostech úprav postav bylo působivou ukázkou schopností vašich technologií. Co má tým ohledně možností úprav v plánu po spuštění hry? Spousta lidí si říká o bytosti, které nutně nemusí mít dvě nohy.

Craig: Po spuštění můžeme přidat strašnou spoustu věcí. Máme už i řadu nápadů, ale především budeme přihlížet k tomu, co bude během betatestu a po spuštění říkat komunita, abychom věděli, co do hry skutečně přidat.

Pro nás v Crypticu je zpětná odezva komunity neuvěřitelně důležitá. Každý den čteme diskuzní fóra a žádosti hráčů pomáhají směřovat Star Trek Online k její konečné podobě. Takže zajděte do diskuzního fóra na startrekonline.com a ozvěte se tam!

Massively: Máte v plánu využívat simulátorů například k taktickému výcviku nebo jako společenských oblastí, kde by hráči mohli hrát svou roli?

Craig: No, simulátory jsou zrádné. Jsou tak mocné a tak skvělé, že do nich všichni v týmu chtějí nacpat co nejvíce věcí. Chybí už jenom kousek k tomu, abych přikázal, že nikdo z týmu nesmí další tři měsíce o simulátoru ani promluvit.

Simulátory samozřejmě ve hře budou – jsou příliš „startrekové“, než abychom je mohli vynechat. Ale zatím nevíme, k čemu všemu je budeme používat. Možná si budete moci zajít do simulátoru zahrát Champions Online!

Massively: Uvažoval tým o diplomatických setkáních ve stylu Picarda, kdy by se hráči museli vykecat ze svízelné situace?

Craig: Diplomacie je z herního hlediska ošidná. Chceme si být jistí, že hra je zábavná a žádný herní prvek v ní nepůsobí nuceně. Ve snaze naplnit hru nebojovým obsahem proto neustále zkoušíme nové věci.

Massively: Očividně se snažíte, aby se ve hře dříve či později objevila oblíbená hvězdná loď každého hráče, ale může Cryptic vytvářet své vlastní lodě a přidávat je do hry?

Craig: Ano! Používáme mnoho tříd lodí, které fanoušci znají a milují, ale zároveň také přidáváme nová plavidla, která dosud nikdo neviděl. A ať už si hráč nakonec vybere jakoukoliv loď, bude si moci upravit její vzhled, zbraně i vybavení.

Massively: Na oficiálním diskuzním fóru Star Trek Online jsme zahlédli několik působivých fanouškovských návrhů nových lodí. Existuje možnost, že se ve hře objeví i lodě vytvořené hráči?

Craig: Úprava lodí bude nedílnou součástí Star Trek Online. Prozatím jste zahlédli pouze zlomek toho, co budete moci s nástrojem na tvorbu lodí dělat. Jsem si jistý, že ve výsledku vznikne spousta úžasných plavidel vytvořených samotnými hráči.

Massively: Protože víme, že hra obsahuje kolizní systém, zajímá nás, jestli bude možné například narážet do nepřátelských lodí.

Craig: Nad kolizemi ve vesmíru a nad tím, jak důležitou roli budou hrát při vesmírných bitvách, ještě stále uvažujeme. Chceme si být jistí, že se jedná o zábavný prvek a že lidé nebudou v jednom kuse ničit své lodě, když „omylem“ narazí do svých přátel.

Massively: Jak vývoj ostatních her v Crypticu ovlivňuje Star Trek Online, pokud vůbec? Profituje tato hra ze zásadních pokroků učiněných jinde a naopak?

Craig: Vývoj Star Trek Online prospívá všem titulům Crypticu a vývoj ostatních her Crypticu pomáhá zase Star Trek Online. Například blížící se spuštění Champions Online bylo skvělou příležitostí, jak rozšířit naši základní technologii a vylepšit veškeré procesy fungující na pozadí, které pomáhají provozovat MMORPG.

Protože engine Crypticu, jakož i vývojářské a podpůrné nástroje (databáze, nástroje zákaznických služeb, sledování chyb atd.) využívá vícero her, měli jsme dostatek času na nich zapracovat a zlepšit je. Teď se jedná o skutečně vyspělou a stabilní technologii.

Původní rozhovor na Massively zde.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 25.5.2009

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek Online najdete zde.