Rozhovor s Craigem Zinkievichem o Star Trek Online

GVK: Jak vás vůbec napadlo dělat tuto hru a co nám můžete říct o tom, co se změnilo od chvíle, kdy jste ji převzali od Perpetualu?

Craig Zinkievich: Vesmír Star Treku je pro masivní hru více hráčů jasnou volbou. Má neuvěřitelně hlubokou a bohatou historii tvořenou čtyřiceti lety fantastických příběhů, na kterých můžete stavět, a jednu z nejhlasitějších a nejloajálnějších fanouškovských základen vůbec.

Poté, co jsme získali licenci na tuto hru, začali jsme na ní dělat úplně od začátku. Perpetual měl hodně konceptů, z nichž některé využíváme, ale co se herního designu a objektů používaných ve hře týče, tak tohle všechno vytváříme sami. Kdybyste dostali příležitost udělat hru zasazenou do vesmíru Star Treku, dokázali byste odolat pokušení přijít se svou vlastní vizí? My ne.

GVK: Která televizní série Star Treku je vaší oblíbenou a proč?

CZ: Musím říct, že Star Trek: Nová generace. Jsem fanouškem všech řad a Původní sérii sleduji už odmala, ale Nová generace byla první, která mě dokázala k Star Treku skutečně přitáhnout.

GVK: V jakém poměru hodláte namixovat mise na planetách, lodích a stanicích a budou muset hráči dosáhnout určité úrovně předtím, než budou moci vstoupit na palubu nějaké lodě?

CZ: Zhruba padesát procent svého času strávíte ve vesmíru a po zbytek času budete prozkoumávat planety, naloďovat se na jiná plavidla, navštěvovat vesmírné stanice nebo provádět různé úkony na palubě své vlastní lodě.

Na palubu lodě se přitom dostanete hned od samého začátku – s první lodí se proletíte už během úvodního výcviku a od té chvíle budou hvězdné lodě už jenom větší a lepší.

GVK: Jak zní hlavní příběh této hry a nabídne hra koncept s otevřeným koncem nebo bude hraní pevně svázáno s příběhovou linií?

CZ: Star Trek Online začíná v roce 2409, což je zhruba 30 let po událostech z filmu Star Trek: Nemesis. Technologie nám mezitím pokročila, Klingonská říše a Federace už nejsou spojenci a vesmír je mnohem nestabilnější místo.

Informace o tom, co se ve vesmíru Star Treku událo před rokem 2409, budeme odhalovat postupně v sérii článků na našem webu. Více se tudíž dozvíte na www.startrekonline.com.

Pokud jde o herní styl, najde v něm své místo jak epizodický obsah řízený příběhem, tak otevřená část, v níž budete zkoumat okolní vesmír.

GVK: Objeví se ve hře nějaká postava známá ze seriálů včetně svého původního hlasu?

CZ: V roce 2409 už většina hlavních postav odešla do penze nebo někam jinam. Zkoumáme možnosti, jak do hry zahrnout některé herce z filmů a seriálů, ale je možné, že přitom nebudou hrát „své“ role.

GVK: Jak budou hráči fungovat v jednotlivých odděleních lodi a jak ji budou řídit? Budou ovládat vědecké i lékařské stanice a spolupracovat jako tým? Přijde řada i na nehratelné postavy, nebo budou velitelská rozhodnutí ponechána hráčům?

CZ: Jste kapitánem své vlastní lodě. Na můstku máte k dispozici nehratelné postavy, které si můžete uzpůsobit k obrazu svému. Ty vám budou pomáhat s řízením vašeho plavidla a jejich dovednosti můžete v průběhu hraní zlepšovat. Ale co se samotného létání a velení lodi týče, tak to je plně ve vašich rukou.

To, že jste velitelem, nijak neomezuje vaši roli. Můžete si vybrat z mnoha různých kariér, jako je například inženýr, taktický důstojník, zdravotní důstojník, vědecký důstojník atd. Vaše kariéra však následně ovlivní vám dostupné dovednosti a to, jak budete velet své posádce. Vezměte si postavy jako Jean-Luc Picard, Beverly Crusherová, Worf nebo Kathryn Janewayová. Picard byl archeolog a diplomat, Crusherová lékařka, Worf bezpečnostním a taktickým důstojníkem a Janewayová byla vědec. Ze všech se stali kapitáni lodí, ale jejich předchozí práce ovlivnila jejich velitelský styl.

GVK: Co používá hra za grafický engine?

CZ: Používáme náš vlastní herní engine a naši vlastní technologii. Engine odvedl v minulosti skvělou práci při renderování všemožných úžasně vypadajících pozemních scenérií a vesmírná prostředí, která s ním vytváříme nyní, vypadají také skutečně nádherně.

GVK: Jak ve hře funguje obchod a boj? A jak budou hráči získávat zkušenosti a úrovně?

CZ: Boj během výsadkových misí probíhá v rychlém tempu. Jedná se o svižnou akci, v níž dojde na zbraně na dálku, jako jsou phasery, zbraně na blízko i bojová umění. Souboje lodí jsou oproti tomu více odměřené a strategičtější. Budete muset uvažovat nad zaujmutím co nejlepší pozice, převáděním energie k posílení zbraní nebo štítů a nad tím, jak nejlépe využít slabin protivníka.

Pokud jde o obchod, dostanete většinu peněz odměnou za plnění misí nebo skrze obchodování. Nové technologie získáte od ras, které potkáte, nebo také můžete vytvářet nové předměty s pomocí surovin, které najdete nebo získáte obchodem, a informací, které se dozvíte při plnění misí. Rovněž máte možnost objevit nové technologie nebo suroviny v opuštěných lodích nebo na planetách.

Své schopnosti můžete zlepšovat nejrůznějšími způsoby – úspěšné dokončení mise, průzkum nebo plnění služebních povinností jsou jenom některé z nich.

GVK: Jak bude hra řešit úmrtí hráče?

CZ: Nic konkrétního vám k tomu zatím neřeknu, ale postih za porážku nebude příliš vysoký. Myslím si, že doba nehorázných postihů za smrt hráče v MMO hrách je už za námi. Lidé si chtějí hrát a bavit se přitom.

GVK: Z jakých zbraní a lodí si budou moci hráči vybírat a jak budou moci provádět vylepšování těchto zbraní? Budou moci vytvářet své vlastní?

CZ: Hráči začnou se základní hvězdnou lodí a s tím, jak budou postupovat hrou, budou mít možnost přejít na nějakou jinou loď nebo vylepšovat vlastnosti lodě, kterou už mají. Některá plavidla slouží obecnějším účelům, zatímco jiná jsou specializovanější. Vaše loď a vybavení, které pro ni pořídíte, pomáhá určit roli, kterou poté budete hrát v boji.

V průběhu hraní budete moci vytvářet nebo získávat obchodem předměty, které vylepšují nebo jinak upravují bojové, vědecké a technické vlastnosti vaší lodi.

GVK: Jak bude probíhat přidělování misí a úkolů a budou se velící postavy měnit podle hráčovy úrovně?

CZ: Existuje řada způsobů, jak budete moci získat misi nebo úkol. Můžete zachytit volání od lodí v nouzi nebo planet, které potřebují pomoci, nebo vám může úkol přidělit Hvězdná flotila či velení Klingonských obranných sil. Při průzkumu vesmíru také narazíte na zajímavá místa, která vám mohou přinést nová dobrodružství nebo způsobit potíže, jež bude nutné řešit.

GVK: Z jakých ras a jakých tříd postav si budou moci hráči vybírat?

Udělejte si lepší představu o možnostech tvorby vlastní rasy.

CZ: Hráči si budou moci vybrat z několika různých ras – lidé, Vulkánci, Andoriané, Klingoni, Orionci a některé další.

Pro hráče, kteří nebudou chtít hrát za žádnou z nich, tu máme program pro tvorbu postav. V seriálech je spousta epizod, které do vesmíru Star Treku přidávají novou rasu, a my chceme, aby hráči měli svobodnou možnost přidávat nové rasy i do Star Trek Online. Budou přitom moci upravit vzhled své nové rasy, pojmenovat ji a z nabídky bonusů vybrat její specifické schopnosti.

Kariérní možnosti se odvíjí od toho, co jste viděli v televizi: inženýr, taktický důstojník, vědecký důstojník atd.

GVK: Budou ve hře Borgové nebo nějací jiní z minulosti známí nepřátelé?

CZ: Rozhodně! Ve hře uvidíte mnoho ras známých ze seriálů. Nebyl by to Star Trek, kdybyste se nesnažili přijít na to, jak proniknout štíty borgské Krychle nebo co udělat proto, abyste zarazili romulanské spiknutí.

GVK: Probíhá řízení lodi a vesmírné souboje v reálném čase?

CZ: Myslíte-li to jako protiklad k tahovému systému, pak ano. Pokud máte na mysli „jako ve skutečném životě“, tak to tak úplně není. Nechceme, abyste cestovali šestnáct hodin warp rychlostí z jednoho systému do druhého. To není žádná zábava.

GVK: Zdá se, že tato hra bude mít úžasný rozsah. Jaké největší překážky při její tvorbě vidíte a jaké si kladete nejvyšší cíle?

CZ: Naším cílem není jenom vytvořit další MMO hru, ale doslova přivést vesmír Star Treku k životu. Největší překážkou nám může být dosažení neuvěřitelně vysoké laťky, kterou jsme si, jako fanoušci Star Treku, sami nastavili. Jsem však přesvědčen, že náš talentovaný a věci oddaný tým pracující na Star Trek Online je tohoto úkolu hoden.

GVK: Budou moci hráči ve hře pilotovat raketoplány a používat transportéry? Pokud ano, jak to bude fungovat?

CZ: Ve většině případů budete vy a váš výsadkový tým používat transportéry, s nimiž se budete moci přenést na jakékoliv místo na povrchu. Ve hře budou však také určité lokace, na něž se dostanete pouze s raketoplánem, ale nebudete ho manuálně řídit při průletu atmosférou, ani s ním nebudete přistávat na povrchu planet.

GVK: Jak hodláte řešit situace, kdy se hráč odhlásí ze hry během pobytu ve vesmíru? Umím si představit, že ztratit kormidelníka nebo taktického důstojníka v nějaké přestřelce může být celkem nepříjemné.

CZ: Ve vesmíru je každý hráč kapitánem své vlastní lodě. Takže když se odhlásí, je to stejné jako v jakékoliv jiné MMO hře. Pokud se hráč odhlásí z vašeho výsadkového týmu během mise, můžete ho nahradit jedním ze svých důstojníků čekajících na můstku.

GVK: Poslední otázka. Jak chcete řešit čekání hráčů při cestování mezi jednotlivými oblastmi vesmíru a kolik planet bude hráčům k dispozici k průzkumu a návštěvě?

CZ: Hráči budou mít při cestování spoustu práce. Budou vybavovat svoji posádku pro nadcházející dobrodružství, povídat si s ostatními členy týmu nebo hledat nová místa k průzkumu. Nechceme, aby se hráč během cestování mezi systémy nudil.

Možnosti průzkumu jsou téměř nekonečné. Hráči navštíví známá startreková místa jako Vulkán nebo stanici Deep Space Nine, ale také se budou přenášet na povrch dosud neprozkoumaných planet a provádět první kontakt s novými civilizacemi. Cryptic vyvinul vážně skvělou technologii, která nám umožňuje generovat obsah určený k průzkumu, který vypadá přesvědčivě a působí komplexně. Nevím o žádné jiné hře, která by to dokázala stejně dobře.

Původní rozhovor na Skewed & Reviewed: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 15.2.2009

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek Online najdete zde.