Allakhazam: Děkujeme, že jste souhlasil s tímto rozhovorem o Star Trek Online, Craigu. Začněme otázkou, na kterou by komunita strašně ráda znala odpověď. Máte v plánu zahrnout do hry v budoucích rozšířeních Borgy i jako hratelnou stranu?
Craig Zinkievich: Přemýšleli jsme o tom a je s tím spojena řada nepříjemných otázek, co se designu týče. Jednou z nich je to, jak se vypořádat s tím, že borgské postavy jsou součástí Společenstva. Tím v podstatě říkám, že jsme vedli několik tvůrčích a plodných debat o tom, jaké by to mohlo být hrát za Borga, takže se možná v budoucnu něčeho opravdu dočkáte.
Allakhazam: Většina MMO her používá systém odměn v podobě „kořistí“ a hráč vylepšuje svoji postavu penězi a předměty získanými od poražených nepřátel. Kapitáni Federace však nejsou žádní pověstní vykradači hrobů, takže jak řeší Star Trek Online tohle?
Craig Zinkievich: V Star Trek Online určitě nebudou federální kapitáni obírat těla mrtvých o vybavení. Většinu peněz získáte odměnou za plnění misí nebo obchodováním. K novým technologiím se dostanete prostřednictvím ras, které potkáte během průzkumu vesmíru, a také budete moci vytvářet nové předměty pomocí surovin, které jste nashromáždili sami nebo směnili za jiné zboží, a za pomoci informací získaných plněním misí.
To znamená, že budete mít možnost objevit novou technologii nebo nějakou surovinu na opuštěné lodi nebo neznámé planetě. Jste-li kapitánem Hvězdné flotily, který kupříkladu najde novou klingonskou zbraň, máte na výběr, zda se tuto technologii pokusíte přizpůsobit pro svoji vlastní potřebu nebo ji odevzdáte Federaci k další analýze.
Allakhazam: Jelikož cestování časem bylo vždy nezanedbatelnou součástí vesmíru Star Treku, máte v plánu zakomponovat ho nějakým způsobem i do Star Trek Online?
Craig Zinkievich: Cestování časem nejen že hraje důležitou roli ve vesmíru Star Treku, ale navíc i skvěle vypadá. V současné době už pracujeme na obsahu, který pošle hráče skrze čas.
Allakhazam: Příznivce původní série určitě zajímá, jestli ve hře uvidíme i nějaké starší hvězdné lodě, například třídu Constitution.
Craig Zinkievich: Ve hře se objeví mnoho tříd lodí, které znáte. O cestování časem jsme konečně už mluvili, že?
Co se lodí hráčů týče, jejich konfigurace a podoby jsou založené na známých lodích startrekového vesmíru. Svoji loď si budete moci upravovat pomocí materiálů a součástí inspirovaných různými obdobími (TOS, TNG, VOY a startrekové budoucnosti).
Star Trek Online začíná v roce 2409, zhruba 30 let po Star Trek: Nemesis. Vzhledem k pokrokům v oblasti používaných technologií se změnil i design lodí. Takže ačkoliv se vám třeba nepovede vytvořit přesnou repliku třídy Miranda, budete si moci sestavit hvězdnou loď, která se jí v mnohém podobá, ale přesto má unikátní vzhled, který jste jí vtiskli vy sami.
Allakhazam: V herních videích jsme viděli souboj s phasery, ale co souboje tváří v tvář? Budeme moci používat bat’leth?
Craig Zinkievich: Rozhodně! Obě herní frakce budou mít možnost vést souboje tváří v tvář. Budete moci používat vulkánský nervový stisk nebo lirpu a Klingoni by nebyli Klingony bez bat’lethů a nožů d’k tagh.
Allakhazam: Existuje něco, co by trikordér nedokázal? V rámci hry samozřejmě…
Craig Zinkievich: Ve hře bude hned několik různých trikordérů a jednotlivé třídy je budou používat odlišným způsobem. Zdravotnický důstojník bude moci dělat s trikordérem věci, které inženýr nedokáže, a naopak. Co budete moci provádět s trikordérem vy, určí vaše dovednosti a dovednosti posádky na můstku vaší lodi.
Allakhazam: Sci-fi MMO hrám jako celku se doposud nedařilo tolik jako jejich protějškům z žánru fantasy. Proč si myslíte, že tomu tak je, a jakými způsoby se s tím podle vás může Star Trek Online poprat?
Craig Zinkievich: Zaprvé, máme k dispozici celou mohutnost vesmíru Star Treku a čtyřicet let fantastických příběhů, ze kterých můžeme čerpat. Jen to samo o sobě dává Star Trek Online nezanedbatelnou výhodu. Nicméně, uspět v žánru MMO her je celkově vzato těžké. Existuje mnohem víc nepovedených MMO her, ať už z žánru fantasy nebo jiných, než těch úspěšných.
Cryptic už dokázal, že umí dělat zábavné a úspěšné MMO hry z jiného žánru než fantasy. Jsme pevně odhodláni narušit nadvládu meče a magie a jsme si jisti, že se Star Trek Online uspějeme.
Allakhazam: Máte v plánu umožnit hráčům mluvit ve hře i jinými jazyky, například klingonštinou nebo cardassijštinou?
Craig Zinkievich: Technologie univerzálního překladače je běžná v celém startrekovém vesmíru a dokáže vyřešit většinu komunikačních problémů. Zkoumáme však možnosti, jak jednotlivým frakcím umožnit soukromou komunikaci.
Allakhazam: Objevování a průzkum mají ve vesmíru Star Treku obrovský význam. Jak dokáže hra vytvářet dostatek nového obsahu, aby každý hráč měl možnost hledat nové formy života a nové civilizace?
Craig Zinkievich: Vyvinuli jsme vážně skvělou technologii, která nám umožní generovat obsah určený k průzkumu. Průzkum v Star Trek Online je skutečně podmanivou a komplexní složkou. Nevím o žádné jiné hře, která by tento prvek povznesla na naši úroveň.
Vážně si myslím, že až bude všechno hotovo, bude mít hráč velké potíže určit, co v Star Trek Online bylo vytvořeno ručně a co nám pomohl vytvořit software.
Allakhazam: Když už jsme u toho, jak moc bude tento herní prvek ovlivňovat Základní směrnice?
Craig Zinkievich: To je výborná otázka. Podrobnosti ale odhalíme později, až budeme o složce průzkumu v Star Trek Online diskutovat podrobně. Zatím vydržte.
Allakhazam: Jak byste vyřešil Kobayashi Maru?
Craig Zinkievich: Jsem měkota – musel bych překročit hranice a pokusit se zachránit loď za každou cenu. V pozdější fázi simulace bych pravděpodobně dříve či později zavelel: „Připravte se na náraz!“
Allakhazam: Může být. Nečekali jsme, že vaše řešení bude dokonalé. Děkujeme, že jste si našel čas s námi promluvit, Craigu.