Rozhovor s Craigem Zinkievichem o Star Trek Online

GameSpot: Na rozjezd nám prosím něco objasněte. Jakou souvislost bude mít Star Trek Online od Crypticu s hrou, kterou předtím vyvíjel Perpetual Entertainment?

Craig Zinkievich: Převzali jsme některé z jejich výtvarných konceptů, ale herní design, veškeré součásti hry a engine jsou stoprocentně naše. Když získáte práva na využití vesmíru Star Treku, kdo by mohl odolat příležitosti navrhnout hru od základů? Náš engine pro MMO hry a tvůrčí postupy vyvíjíme a vylepšujeme celá léta a na jejich základě jsme vydali už několik her. Technologie našeho enginu je nyní tak vyspělá, že nám umožnila vzít naše nápady a naši představu a obratem ji přetvořit v plně funkční MMO hru.

GameSpot: Teď nám povězte něco o pozadí Star Trek Online. Zaprvé, v jakém období Star Treku se bude hra odehrávat? V dobách Původní série? Za Nové generace? V nějakém jiném čase?

Craig Zinkievich: Hra se odehrává v roce 2409, zhruba 30 let po událostech z filmu Star Trek: Nemesis. Galaxie se od té doby poněkud změnila a čelí novým výzvám.

GameSpot: Které postavy a lodě z televizních seriálů a filmů se ve hře objeví?

Craig Zinkievich: V rámci herního obsahu nepochybně využijeme odkazy na známé a oblíbené příběhové linie, místa a slavné lodě, ale většina proslulých postav už buď odešla do výslužby nebo zemřela. Cílem Star Trek Online je nechat hráče zažít, jaké to je být novým členem vesmíru Star Treku, ne přehrávat určité televizní epizody nebo nutit hráče hrát za konkrétní kapitány.

GameSpot: Jaké vlastní úpravy budeme moci využívat jako kapitáni federální nebo klingonské lodi? Přijdou na řadu i pokročilé borgské technologie jako transwarp pohon?

Craig Zinkievich: Cryptic je proslulý tím, že hráčům nabízí široké možnosti, co se upravování herních prvků týče. S kariérním růstem v armádě získáte přístup k větším a výkonnějším třídám lodí. Jako kapitán budete mít možnost vybavit svoji loď přesně těmi předměty, systémy a zbraněmi, kterými budete chtít. V technologické mytologii vesmíru Star Treku se nachází všemožné druhy fotonových torpéd a phaserových polí, které budete moci namontovat do své lodi. Měňte a vylepšujte gondoly, ošetřovny, senzorové jednotky… cokoliv vás napadne. Prostě si budete moci upravit svou loď tak, aby fungovala, jak budete sami chtít.

Také budete moci upravit vzhled své hvězdné lodi – nalepit na ni znak své flotily, měnit její zabarvení, přidat potisk a samozřejmě určit jméno vaší lodi a číselné označení.

GameSpot: Jaké třídy lodí budou hráči moci vytvářet? Dravce? Průzkumné lodě určené do hlubokého vesmíru? Hybridní lodě jako Defiant? Raketoplány?

Craig Zinkievich: Všechny z výše uvedených. Hráči budou mít přístup k mnoha odlišným třídám hvězdných lodí, z nichž budou moci vytvořit plavidla podobná těm slavným a běžně se vyskytujícím, ale také mnoho nových a zcela jiných.

GameSpot: Star Trek se vždy v značné míře soustředil na průzkum. Jak hra přiměje hráče k tomu, aby se vydávali tam, kam se dosud nikdo nevydal?

Craig Zinkievich: Hra bude zaplněna naším vlastním obsahem, který hráčům umožní zastávat významné role v příbězích odehrávajících se v našem vesmíru. Ale průzkum je pro Star Trek vskutku klíčovým prvkem. Hráči si budou moci vybrat nezmapovanou hvězdokupu a v ní „hledat nové formy života a nové civilizace“. Objeví tam obsah, který jim zpřístupní nové surovinové zdroje, technologie a dokonce cizí rasy se speciálními schopnostmi, které budou moci naverbovat na svou loď.

GameSpot: Jedním z přínosů všeho toho zkoumání je možnost ničit nepřátelské nové rasy, které potkáte. Mohl byste nám říct něco o bojovém systému?

Craig Zinkievich: Star Trek Online obsahuje dva výrazně odlišné soubojové systémy. Souboje během výsadkových misí se budou odehrávat v rychlém stylu „běž a pal“. Co se soubojů ve vesmíru týče, tak se nechceme nechat chytit do pasti toho, že bychom se snažili přeměnit souboj lodí v řež stíhačů. O tom Star Trek není. V seriálech a filmech je vesmírný souboj o hledání výhodné pozice, převádění energie ze zbraní do štítů, analyzování slabin a o tom, že vaše posádka přijde v poslední chvíli s plánem, který dokáže vašeho nepřítele srazit z oblohy! Vesmírné souboje ve Star Trek Online budou mnohem odměřenější a taktičtější a budou odrážet ducha této licence.

GameSpot: Bude hra obsahovat nějaké soutěžní prvky ve stylu hráč proti hráče (PvP), které budou doplňovat hraní ve stylu hráč proti prostředí (PvE)? Jak budou fungovat?

Craig Zinkievich: Hra nabídne PvP, jakož i soutěžní PvE. Prozatím ponechme tyto plány v tajnosti.

GameSpot: Pochopili jsme, že provádění výsadků na povrchy nových planet bude důležitou součástí hry. Bude výsadkový tým tvořen živými hráči? Nebo půjde o upravitelné výsadkové týmy složené z počítačem ovládaných postav… nebo máme čekat něco úplně jiného?

Craig Zinkievich: Star Trek není jen o kapitánovi a jeho lodi – je také o posádce. Jedním z prvků, z nichž jsem skutečně nadšen, je osádka vašeho můstku. V průběhu kariéry získáte přístup k mnoha postavám ovládaných hráčem, ale řízených umělou inteligencí, které budete moci pojmenovat, obléct, upravovat a povyšovat. Osádka vašeho můstku pomáhá posunovat kupředu příběh, který máte rozehraný, přináší vaší lodi zvláštní schopnosti a vydává se s vámi na výsadkové mise.

Když se spojíte s ostatními hráči, budete se na povrch pochopitelně přenášet společně s nimi.

GameSpot: Jak hodláte přistoupit k soubojům výsadkových týmů na površích? Půjde o souboje odehrávající se v reálném čase z pohledu třetí osoby, jaké jsme viděli v dalším připravovaném projektu Crypticu, Champions Online?

Craig Zinkievich: Ano – pohled třetí osoby, v reálném čase, akční souboje.

GameSpot: Také jsem vyrozuměli, že ve hře budou obsažené významné federální a klingonské pamětihodnosti. Jakou roli budou hrát místa jako Akademie Hvězdné flotily, velení Hvězdné flotily nebo Klingonská vysoká rada na Qo’noSu?

Craig Zinkievich: Máme v plánu využít mnohá ze známých startrekových míst, na nichž se budou odehrávat nové události. Některá poslouží jako společenské oblasti a jiná jako ohniska hlavních zápletek 25. století.

GameSpot: Jaké jsou hlavní rozdíly, kromě technologií, v hraní za federálního a klingonského kapitána? Budou federální hráči vázáni Základní směrnicí nebo dalšími nařízeními Hvězdné flotily?

Craig Zinkievich: Lodě, rasy, schopnosti i technologie jsou naprosto odlišné. Nádech a průběh jednotlivých obsahových prvků bude také v drastické míře vypadat úplně jinak – Klingonská říše se k propuknutí nebezpečné nemoci postaví podstatně jinak než Federace.

GameSpot: Na závěr, dostát jménu Star Treku je obrovskou výzvou, obzvláště ve hrách. Co dělá tým pro to, aby Star Trek Online odvedla dobrou práci při reprezentování jedné z nejoblíbenějších licencí v historii science fiction.

Craig Zinkievich: Zaprvé, hned na začátku jsme si řekli, že Star Trek Online není o tom pokusit se k sobě namačkat co nejvíce MMO mechanismů a poté je potáhnout logem a uniformou Star Treku. Protože pracujeme s tak oblíbenou licencí, rozhodli jsme se, že hra musí přinášet stejnou atmosféru jako Star Trek. Tým neustále diskutuje o tom, proč milujeme Star Trek a proč nás tolik přitahuje – a následně se snažíme zaručit, že tyto prvky oživíme i v naší hře. Například, když jsme získali tuto licenci, vzali jsme všechna DVD a začali znovu sledovat všech více než 700 hodin obsahu. Zjistili jsme, že mnoho epizod a filmů obsahuje odlišný model a jinou atmosféru. A tento přístup se snažíme replikovat i v misích, které budete hrát. Každá kulisa, scéna a podoba lodi v seriálech a filmech má své technické zdůvodnění, svou historii a mytologii. Pracujeme na tom, aby tomu tak bylo i u věcí, které vyvíjíme.

Co nám opravdu hodně pomáhá, je to, že vesmír Star Treku je tak dobře definován, podrobně popsán a tak ohromný v množství obsahových prvků, které již existují. Je docela snadné poznat, jestli má něco „atmosféru Star Treku“.

GameSpot: Díky, Craigu.

Původní rozhovor na Gamespotu: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 24.9.2008

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek Online najdete zde.