Rozhovor s Alem Riverou o Star Trek Online

Star Trek Online. Info: Bude ve hře možné zaletět na planetu raketoplánem, nebo se tam půjde dostat pouze pomocí transportéru?

Al RiveraAl Rivera: Vy a vámi zvolený výsadkový tým se budete moci přenášet na povrch planet transportním paprskem, na některé planety nebo jiná místa se však půjde dostat pouze raketoplánem. Ale pokud se ptáte na to, zda bude možné řídit manuálně raketoplán při průletu atmosférou a přistát s ním na povrchu, pak moje odpověď zní ne.

Star Trek Online. Info: Jelikož oficiální web používá grafiku ve stylu LCARS, bude i herní rozhraní Star Trek Online připomínat toto známé uživatelské prostředí?

Al Rivera: Rozhodně. LCARS je nedílnou součástí Star Treku, a proto můžete čekat, že při hraní za Federaci budete uživatelské rozhraní LCARS používat na každém kroku. Klingoni budou mít pochopitelně své vlastní rozhraní.

Star Trek Online. Info: Cestování warp rychlostí je důležité pro to, aby hra zapadla do vesmíru Star Treku. Budou jednotlivé hvězdné systémy navzájem propojené, takže se budeme moci pohybovat po vesmíru warpem, nebo budou seskupené u sebe a spojené pouze transwarpovými bránami podobně jako ve Freelanceru?

Al Rivera: Obojí. Na jedné straně budete moci létat napříč sektory, ale vesmír je opravdu obrovský a překračování kvadrantů tímto způsobem bude trvat velmi dlouho. K snazší dostupnosti vzdálených sektorů vesmíru proto využijeme transwarpových tunelů a červích děr.

Star Trek Online. Info: Jednou z nejdiskutovanějších otázek je to, jak do hry hodláte implementovat cestování vesmírem. Odhadem kolik času by měla trvat cesta z jednoho konce galaxie na druhý?

Al Rivera: Nemyslím si, že na tuhle otázku už známe přesnou odpověď. Je nepravděpodobné, že Star Trek Online bude simulovaným modelem skutečného vesmíru. Tuhle záležitost budeme podrobně studovat souběžně s postupným budováním vesmíru, abychom zajistili, že vesmír bude vyzařovat ohromnou rozlehlost, ale zase ne takovou, aby působil opuštěně. V první řadě to musí být zábavné.

Star Trek Online. Info: V minulosti jste řekl, že Star Trek Online bude mít progresivní časovou linii. Ve Star Treku ve skutečnosti nic takového jako hodní a zlí neexistuje. Znamená to, že se ve hře budou měnit i spojenectví a nepřátelé, např. že se Romulanské impérium připojí k válce proti Klingonům?

Al Rivera: Zajisté, Klingoni ani Romulané nejsou „zlí“. Jejich společnost má prostě jenom unikátní a komplexní strukturu a jsou motivováni odlišnými hodnotami. Existuje nicméně několik veličin, které se nikdy nezmění – Federace je idealistickou společností, která se neustále snaží zdokonalovat, Klingonská říše připomíná feudální zřízení, je válečnická a má silný smysl pro čest. A Romulané žijí v silném státě, ne nepodobném starověkému Římu, a neustále se vyžívají v úskocích a špionáži. Neprozradím vám žádné podrobnosti z příběhu, ale Star Trek jednoduše není černobílý. Očekávejte dramatické i jemné změny, k nimž bude docházet v průběhu času, a zároveň si buďte jisti, že každá z nich bude dávat smysl.

Star Trek Online. Info: Bude se vesmír Star Trek Online rozšiřovat v důsledku neutuchajícího průzkumu neznámých oblastí a přinese tento průzkum i nové příběhové úkoly (třeba i generované počítačem), jako například ochranu nového druhu, s nímž jsme navázali první kontakt?

Al Rivera: Každý hráč by měl očekávat, že může objevit nějaký unikátní cizí svět a uskutečnit první kontakt s jeho obyvateli. Vaše chování ovlivní, jak tyto nové civilizace nakonec zapadnou do Federace, Říše i vesmíru jako celku.

Star Trek Online. Info: Plánujete samostatné evropské servery nebo servery pro každou větší zemi s lokalizovaným herním klientem?

Al Rivera: Na tuhle otázku je ještě příliš brzy.

Star Trek Online. Info: Můžete nám prozradit řekněme tři rasy, za které budeme moci hrát na straně Federace, a tři rasy z klingonské strany? Nebo budeme moci v druhé jmenované frakci hrát pouze za Klingony?

Al Rivera: Tady máte šest hratelných ras; nechám už na vás, abyste přišli na to, ke které straně patří: lidé, Klingoni, Ferengové, Orionci, Andoriané, Gornové.

Star Trek Online. Info: Objeví se nějaké události globálního významu, kvůli nimž budou muset Federace a Klingoni bojovat bok po boku proti společné hrozbě (např. borgské invazi)?

Al Rivera: To je velmi pravděpodobné.

Star Trek Online. Info: Bude hra obsahovat systém tříd s odlišnými vlastnostmi, jako třeba velitelskou, bezpečnostní, vědeckou, technickou? Prostě něco jako specializaci postav?

Al Rivera: Ano, ve hře existují profese jako taktický, zdravotnický nebo vědecký důstojník, inženýr a samozřejmě i velící důstojník. Přesný počet profesí ještě není konečný. Každá profese má přístup k unikátním dovednostem, které poté budou definovat vaši postavu i vaši posádku.

Star Trek Online. Info: Bude do hry implementováno něco jako vztah k jednotlivým frakcím? Například promluví-li cardassijský hráč k bajorské nehratelné postavě, zareaguje ta jinak, než kdyby byl hráč třeba člověkem?

Al Rivera: Nejspíš je ještě příliš brzy rozpovídat se o tomhle prvku, ale naše technologie podporuje vztahy k různým herním frakcím, takže jde pouze o to rozhodnout se, jak tento prvek nejlépe implementovat.

Star Trek Online. Info: Jak víme z jednoho z Vašich předchozích rozhovorů, výsadkové mise skupin hráčů i jednotlivců budou probíhat v instancích. Bude to tak fungovat pouze při „skutečných“ výsadkových misích plněných v rámci příběhu, nebo jednoduše nebude možné setkávat se s ostatními hráči na planetách jako Vulkán a na vesmírných stanicích?

Al Rivera: Hráči spolu budou moci na oblíbených místech, jako je například Vulkán, nebo na vesmírných stanicích komunikovat naprosto bez omezení. Pro známé i nové lokace totiž bude existovat směs instancovaných i perzistentních map.

Star Trek Online. Info: Co oblečení hráčů? Bude ho možné měnit kdykoliv a kdekoliv, nebo to bude omezeno například jenom na můstek hvězdné lodi? Nebo to vůbec nemáte v plánu?

Al Rivera: Úprava postav je jedním z charakteristických rysů všech her Crypticu. Uniformu své postavy tak budete moci upravovat, ale ta bude svým stylem vždy připomínat uniformu náležející vaší straně.

Star Trek Online. Info: V jednom z předchozích rozhovorů jste mluvil o možnosti upravovat ubytování (kajutu) na své vlastní lodi. Pro nás je důležitá možnost přidávat své vlastní vybavení nebo měnit to stávající. Přidáte takovou možnost do finální verze?

Al Rivera: O šíři možných úprav interiérů lodí jsme dosud nerozhodli.

Původní rozhovor na Star Trek Online. Info: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 12.1.2009

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek Online najdete zde.