Rozhovor s Jackem Emmertem o dohodě s Atari

Ten Ton Hammer: Zaprvé, jak koupě Atari změní vaše studio nebo hry, které Cryptic hodlá vytvořit?

Jack Emmert: Tato koupě nám umožní soustředit se na tvorbu her a ne tolik na provozní záležitosti. Dennodenní fungování nezávislého vývojáře je nejen o vyvíjení her, ale stejnou měrou i o řízení společnosti. A s tím, jak rostete, je čím dál obtížnější tyto dvě role skloubit.

V případě společnosti o velikosti Crypticu to samozřejmě není nic snadného. Zato se zdroji a podporou od společnosti jako je Atari, se můžeme soustředit výhradně na to, abychom z Champions Online a Star Trek Online udělali ty nejlepší MMO hry, kterých jsme schopni.

Ten Ton Hammer: Kdy jste začali s Atari jednat? Přišli oni za vámi, nebo jste přišli vy za nimi?

Jack Emmert: Už nějakou dobu jsme diskutovali o možnostech nabízených nám zástupci investorů a vydavatelů z našeho oboru. Abych byl upřímný, tahle jednání většinou neberou konce. Jedná se o skutečně pomalou, nekonečnou proceduru, a poté co k nám na post výkonného ředitele nastoupil John Needham, věnovali jsme těmto věcem ještě víc energie. Myslím si, že to byla zhruba ta chvíle, kdy jsme opravdu začali se zvýšenou intenzitou jednat s dalšími společnostmi.

Ten Ton Hammer: Hodlá se Atari skutečně stát dalším předním vydavatelem MMO her?

Jack Emmert: V to doufám. Naším cílem v Crypticu bylo stát se předním vývojářem MMO her, vytvořit vícero titulů z několika různých žánrů a zároveň dokázat přitáhnout širší publikum, než jaké si umí získat hardcore MMO hra.

To byl po celou dobu cíl naší společnosti a vím, že Atari chce, abychom v tom pokračovali. Atari zároveň bude moci využívat technologii Crypticu pro celou řadu svých dalších projektů.

Ten Ton Hammer: Cryptic byl nezávislým vývojářem po velmi dlouhou dobu. Proč právě teď a tak najednou přišel ten správný čas nechat se koupit? Přehodil snad někdo někde nějakou výhybku nebo na stole konečně přistála ta správná nabídka?

Jack Emmert: Myslím si, že šlo o to najít správné lidi. I předtím jsme měli k dispozici různé nabídky, ale vždy se našlo něco, co nám na nich nevyhovovalo. Řekl bych, že nám pomohlo sejít se s Philem Harrisonem a Davidem Gardnerem – oba jsou velmi bystří a mají skvělou představu o tom, kam chtějí Atari posunout. A já se toho chtěl stát součástí.

Chtěl jsem se stát součástí týmu, který udělá z Atari pojem, jakým pro mě tato společnost v minulosti byla. Nemyslím si, že se v dnešním videoherním průmyslu pohybuje někdo, kdo si nemůže vzpomenout na své Atari a hry jako Adventure, Pac-Man, Warlords, Pitfall nebo jakýkoliv z dalších titulů. Protože na nich skutečně většina z nás začínala.

Myslím si, že spojit se s touto značkou a podporovat Phila a Davida ve snaze udělat z ní opět legendu je něco, pro co jsem se opravdu nadchnul.

Ten Ton Hammer: Jaké možnosti se tím otevírají pro Cryptic Studios? Dočkáme se společné herní akce typu „BlizzCon“? Zažijeme výrazné rozšíření studia? Bude vám naše planeta vůbec stačit?

Jack Emmert: Zmínil jste BlizzCon a přesně o tom samém jsem uvažoval i já. Jednou z vlastností naší společnosti vždy byla snaha přiblížit se komunitě. Po celou dobu jsme se pilně účastnili různých setkání a byli aktivní na internetu. Vždy se snažíme oslovovat co nejvíce hráčů a myslím si, že jste tu nadnesl skvělý nápad.

Můžete se být naprosto jistý, že se o to zasadím všemi dostupnými prostředky. A proč ne? Jsme součástí Atari a Atari má spoustu fantastických značek, Neverwinter Nights počínaje, přes Zaklínače až po Alone in the Dark, takže proč ne?

Jen ať se všichni fanoušci všech produktů Atari sejdou, debatují o nich a sdílí s námi naše nadšení.

Co se nějakých velkých změn týče, tak si myslím, že se dočkáte spíše čehosi pozvolného. Neplánujeme žádné zásadní strukturální změny, které by otřásly základy světa. Vážně chceme jenom vydat Star Trek Online a Champions Online a vymáčknout z nich to nejlepší.

Původní rozhovor na Ten Ton Hammer: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 26.2.2009

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek Online najdete zde.