Strana 5

Jak zničit Enterprise?

Jak zničit Enterprise?Podle všeho nejsem ani zdaleka jediný, kdo si logicky odvodil tento fígl, ale protože ne každý vládne jazykem mistra Shakespeara, přidám se i já se svou troškou do mlýna. Logicky vám asi dojde, že pokud nechcete kolem každého nepřátelského křižníku zběsile kroužit několik náročných minut ve snaze odolat brutálním útokům o mnoho mocnější lodi, musíte krom své rychlosti využít i miniaturní velikost stíhačů. Díky ní se pak snadno vypořádáte i s podstatně silnějšími oponenty. Jak na to? Jednoduše se schováte do prostoru mezi lodní gondoly nad hlavní trup a za talířovou sekci. Tento drobný trik lze použít nejen na Enterprise, tedy lodě třídy Constitution (s i bez refitu), ale prakticky všechna plavidla standardního designu; tedy Excelsior, Akulu a třeba i orionský Brigand. Velice by mne zajímalo, zda-li to byl „realistický“ úmysl nebo jen chyba autorů, protože pak jde obtížnost hry takovým tempem dolů, až se vám to nechce zdá samo sebou. Pokud udržíte rychlost a pozici, nepřítel vás jednoduše nebude moci trefit, jelikož v tomto místě nedisponuje žádnou zbraní. Ovšem pozor dejte na ostatní nepřátelské stíhačky, z vašeho teplého místečka vás při troše smůly mohou vyštípat během pár sekund. Obdobný způsob boje (schovka za „motory“) lze naordinovat při troše umu i klingonské lodi třídy K´Tinga nebo romulanskému „dravci“, ovšem chce to cit. Vždy pak mějte na paměti, že se nejprve musíte dostat přes nepřátelské štíty. Na některé lodě si podobnými fígly nepřijdete vůbec nebo jen velmi těžko (viz Tholiani) a jinde je „bezpečná“ pozice natolik těžko udržitelná a nebezpečně blízko trupu, že se jí raději vyhýbejte zcela. To platí např. o lodích třídy Miranda, kdy se musíte dostat pod talířovou sekci ale až úplně k jejímu zadnímu kraji. Přitom si musíte držet odstup jak od zbraní na zádi této sekce tak i pod ní a ještě k tomu sledovat rychlost a kurs. Holt, práce pro veterány.

Smrtelná setkání

The Doomsday Machine alias Planet Killer, a tedy hezky česky Požírač planet, je jednou z nejimpozantnějších zbraní klasické série (epizoda The Doomsday Machine – 2. sezóna). V Shattered Universe je kontakt s ním o to dramatičtější, že je tato zbraň nepředstavitelné síly neznámo jak ovládána loděmi Terranského impéria. Logicky vzato je to sice trochu nesmysl, stejně jako způsob jeho konečné destrukce, ale budiž. Ve hře tento prvek jinak vypadá velmi impozantně a nebezpečně.

Doomsday Machine v seriálu   Doomsday Machine ve hře   Doomsday Machine v seriálu

Z gigantické lodi Fesarius, resp. jejího komandéra jménem Balok, se v původní sérii (epizoda The Corbomite Maneuver – 1. sezóna) nakonec vyklubala docela přátelská a milá bytůstka. Jenže v zrcadlovém vesmíru je všechno jinak, a tak to, co v našem universu existuje jen jako loutka na postrašení „kolemjdoucích“, se v Shattered Universe ukáže být skutečnou Balokovou podobou. Opravdu nepříjemná představa.

The Corbomite Maneuver   The Corbomite Maneuver   The Corbomite Maneuver

Mega bakterie či buňka představovala v seriálu (The Immunity Syndrome – 2. sezóna) jednoho z nejoriginálnějších oponentů vůbec, avšak ve hře vám z její návštěvy romulanského hvězdného prostoru bude ještě hezky horko. Nezbývá než zavzpomínat na zmíněnou epizodu a dát se do práce.

Buňka

Nevím proč, ale už dávno jsou pro mne Tholiané takovou nepsanou „jedničkou“ TOSky. V dnešní době by se z nich jistě stali přinejmenším stejně tajemní a zarputilí nepřátelé, jako jsou pro TNG či VOY Borgové. Ve hře nás jejich přítomnost zaskočí stejně nemilým způsobem jako v seriálu (The Tholian Web – 3. sezóna). Dokážete odolat plánům, které spřádají…?

Tholian Web   Tholian Web Spinner v seriálu   Tholian Web Spinner ve hře   Tholiané   Tholian Web

Romulanské maskovací zařízení je jednou z těch zásadních ikon seriálu (Ballance of Terror – 1. sezóna), která proslavila celý Star Trek. Jeho efektivního účinku nebudete pochopitelně ušetřeni ani tentokrát, ale budete-li pozorní, můžete tuto fenomenální zbraň využít ve svůj prospěch.

Ballance of Terror

Červí díra se v Shattered Universe objeví ve stejně „dobré formě“, jako si ji pamatujeme z prvního celovečerního filmu. Ba co víc, dokonce nás během „exkurse“ čeká podobné nebezpečí. Vedle neustále dotírajících nepřátel se totiž budete muset postarat i o příval asteroidů.

Terranské impérium jsme poprvé navštívili v epizodě Mirror, Mirror 2. sezóny originálního Star Treku. Tentokrát se mu budeme marně pokoušet vyhýbat po celou dobu hry, ale vězte, že od dob mladičkého kapitána Kirka se přeci jen imperiální síly v něčem změnily.

Terranské impérium

Když dojde na lámání chleba, nemají Klingoni konkurenci, a tak se jim pochopitelně budete muset postavit i zde. Ovšem pozor, od dob prvního setkání z TOSky (Errand of Mercy – 1. sezóna) se v mnohém pochlapili, a to jak s ohledem na úroveň technickou, tak i jejich intelektuální vývoj; budete koukat.

Klingoni   Klingoni   Klingoni

Kdo má Piráty z Orionu jen za bandu nevycválaných pobertů, spláče nad výdělkem. Už první kontakt s jejich křižníkem a zkázonosnými stíhačkami vám dá jasně na srozuměnou, že nemusíte být jedničkou mezi galaktickými civilizacemi na to, abyste vládli překvapivě brutální a pokročilou silou techniky. Ještě, že jeden kus z jejich inženýrství dostanete záhy do pařát.

Orionští piráti

Může být pro nepřítele Federace (v tomto případě Impéria) něco horšího než se postavit samotné Enterprise? A co takhle postavit se hned čtyřem lodím této třídy, tedy Constitution! Je pravdou, že se budete muset utkat „jen“ s jejich postaršími verzemi, ale bezvýchodnost situace stvrdí fakt, že jejich kontroly se ujal přímo pro tyto účely navržený bojový počítač.

Constitution   Constitution   Constitution

Jiří Bigas,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 16.10.2004


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Shattered Universe najdete zde.