Rozhovor s Garym Contim o Star Trek: Legacy

GameSpot: S výjimkou Electronic Entertainment Expo, kde jsme Legacy krátce zahlédli, je to už několik měsíců, co jsme o hře nedostali žádné nové informace. Její vývoj běží na plné obrátky, ale můžete nám sdělit, v jaké fázi tohoto procesu se přesně nachází?

Gary Conti: Jsem rád, že se na to ptáte, protože jsme na hře v poslední době odvedli spoustu práce. Momentálně se blížíme ke stádiu alfa, což znamená, že hra už obsahuje téměř všechny prvky. Vše do sebe opravdu pěkně zapadá, dokonce ještě víc než všichni viděli před nedávnem na E3.

GS: Jak bude fungovat kampaň pro jednoho hráče? Budeme pouze procházet lineární sérií misí nebo budeme mít určitou kontrolu nad svým osudem? Nebo se bude jednat o kampaň s otevřeným koncem, který nám umožní rozletět se po galaxii na vlastní pěst?

GC: Kampaň pro jednoho hráče v Legacy postupuje lineárně. Líbí se nám myšlenka vybudování velmi silného příběhu a lineární postup misemi nám umožnil dosáhnout v tomto ohledu toho, co jsme chtěli.

GS: Povězte nám víc o systému velitelských bodů. Na E3 jsme se dozvěděli, že hráč během hraní získává velitelské body, které poté může utratit za vylepšení a nové lodě. Můžete nám o tom říct něco bližšího?

GC: Velitelské body slouží v této hře jako vaše „zdroje“. Získáváte je plněním cílů, vítězením v bitvách a postupováním příběhem. Takže řekněme, že v jedné misi obsadíte nepřátelskou hvězdnou základnu, zkomplikujete život několika průzkumným klingonským lodím tím, že jim do zad jen tak mimochodem vypálíte salvu kvantových torpéd, proderete se minovým polem, zničíte flotilu bitevních lodí a za sebou zanecháte zkázu a spálená těla. Touto činností jste s největší pravděpodobností vydělali dostatek bodů, abyste mohli vylepšit kvalitu trupu a systémy zbraní na dvou z vašich velkých bitevních lodí. Zároveň jste si vydělali dost na to, abyste mohli dát do šrotu starou hvězdnou loď třídy Ambassador a obstarat si jednu z těch nablýskaných, nových lodí třídy Nebula.

GS: Jaká vylepšení jsou ve hře k dispozici? Mohou být naše lodě rychlejší, silnější, manévrovatelnější? Můžeme zvýšit výkon jejich štítů? Jak dokážete zachovat všeobecnou rovnováhu? A jak těžké bude rozloučit se se svými vylepšenými plavidly, když hra postoupí do dalšího období?

GC: Mezi misemi se budete rozhodovat, zda vylepšíte sílu trupu, štíty, senzory, pohon nebo zbraně svých plavidel. Lodě budou mít v každé z těchto oblastí stanovené výchozí hodnoty i maximum, na které je můžete vylepšit. Například řekněme, že jste si koupili zbrusu nový těžký křižník třídy Constitution. Rozhodnete se, že u něho vylepšíte zbraně a systém štítů. Díky vylepšení zbraní dostřelí vaše phasery dál, rychleji se dobíjí a nadělají více škod. Vylepšení štítů způsobí, že štíty pohltí více poškození, než zkolabují a po bitvě se budou rychleji obnovovat. Také si můžete zakoupit specifická zbraňová vylepšení a nainstalovat na své lodě speciální zbraně.

Když se zpřístupní lepší lodě, může přechod na ně bolet, obzvláště když uvážíme, že třída Constitution vylepšená na maximum může být výkonnější než standardní loď třídy Galaxy (možná ne, ale řekněme, že tomu tak v zájmu argumentace je). Skutečným lákadlem pro přechod na novější lodě je to, že jejich jednotlivé vlastnosti mohou dosáhnout mnohem vyšších hodnot než u starších lodí.

GS: Jak přesně budeme přecházet z jednoho startrekového období do dalšího? Dojde k tomu automaticky bez ohledu na okolnosti nebo budeme moci zůstat v jednom období, jak dlouho budeme chtít, a postoupit, až budeme připraveni.

GC: Z jednoho období do druhého přejdete v rámci přirozeného vývoje příběhu. Poté co dokončíte všechny mise v období Původní série, vaše další mise se bude odehrávat v časech Picarda. Zpřístupní se nové technologie i lodě a potkáte různé kapitány, členy posádky a situace odpovídající časové linii.

GS: Jedním z kritizovaných prvků mnoha vesmírných her je to, že je hrajeme jako arkádovou střílečku, třebaže ovládáme obrovská plavidla s vysokou hmotností. V Legacy je zřejmé, že se hvězdné lodě pohybují více jako hvězdné lodě a méně jako hbité stíhače. Obsahuje hra nějaký fyzikální model? Budou lodě unášeny vesmírem, když dojde k jejich nadměrnému poškození?

GC: Laděním vlastností našich lodí trávíme hodně času, protože si chceme být jistí tím, že se chovají jako neohrabané kolosy, kterými také jsou. Pokud budete dost šikovní, abyste dokázali vyřadit impulzní pohon svého přítele, začne být líně unášen vesmírem a bude na vás přes Xbox Live chrlit kletby.

GS: V demoverzi na E3 jsme viděli, že s Kirkovou Enterprise musíte neustále manévrovat, protože všechny zbraně jsou nasměrované dopředu a dozadu. Změní se to u plavidel z období Nové generace, která mají zbraňové systémy navržené k pokrytí celého okolí?

GC: Rozhodně. Různé lodě mají různé palebné výseče v závislosti na rozmístění zbraní na jejich trupu. Tyto silnější lodě uvidíte právě v období Nové generace. Ve vzdálené budoucnosti si někdo konečně uvědomí: „Víte, jak by bylo skvělé střílet na lidi, kteří jsou vedle nás?“

GS: Budeme moci zaměřovat určité systémy nepřátelských lodí, jako například štíty nebo pohon? Můžeme takto ochromit svůj cíl nebo je boj, co se poškození týče, obecnější? Jinými slovy, bude možné srazit štíty nepřátelské lodi na nulu a poté začít bušit do jejího trupu?

GC: Budete muset věnovat pozornost silným stránkám specifických systémů vašich nepřátel. Je moudré vyřadit pohon otravného torpédoborce, který obtěžuje vaše průzkumné lodě. Bez pohonu se snadno stane kořistí silných zbraní vašeho bitevního plavidla.

GS: Hlavními zbraněmi zobrazovanými ve Star Treku jsou phasery a fotonová torpéda. Nabídnete i nějaké další zbraně? V pozdějších sériích se například objevily stíhače. A budeme moci zaměřit nepřátelské cíle vlečným paprskem a zadržet je na místě?

GC: Navrhování speciálních zbraní, které můžete použít proti svému nepříteli a změnit tak průběh bitvy, si opravdu užíváme. Nebo jste možná ten typ, který si rád se svou kořistí hraje a chtěl by odtáhnout na vlečném paprsku ochromenou nepřátelskou loď do slunce.

GS: A na závěr, jak velké mohou být bitvy ve hře? Demoverze na E3 zobrazovala romulanskou taktickou skupinu útočící na cardassijskou vesmírnou stanici (která vypadala jako Deep Space Nine) bráněnou klingonskými válečnými loděmi. Poté se objevila útočná skupina Federace a následně i Borgové. Netřeba říkat, že to vypadalo jako docela velká a komplikovaná bitva. Je to pro hru typické?

GC: Rozhodně. Viděli jste někdy válku s Dominionem ze série Stanice Deep Space Nine? Vzpomínáte si na vyvrcholení útoku spojené flotily hvězdných lodí vrhajících se na nepřítele a to, jak se bitevní situace proměnila v nádherný tanec zkázy, smrti a obrovských výbuchů? I my si na to vzpomínáme. Legacy vás hodlá potěšit spoustu různých typů misí a určitě můžete očekávat několik epických bitev.

GS: Dík, Gary.

Původní rozhovor na GameSpot: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 23.3.2008

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde.