Rozhovor s Garym Contim o Star Trek: LegacyGameRadio.de: Kdy jste začali pracovat na Star Trek: Legacy?Gary Conti: Věřte tomu nebo ne, ale na některých složkách Legacy se pracuje už od roku 2002. GameRadio.de: Jste nadšeni tím, že pracujete na startrekové hře, ačkoliv se momentálně netočí žádná nová série ani film? Myslíte si, že byste touto hrou mohli Star Trek oživit? Gary Conti: Máme dojem, že tohle je skvělá doba proto, abychom vydali startrekovou hru. Mad Doc má se startrekovými hrami spoustu zkušeností, takže jsme ti praví, kdo by měl tuto licenci oživit. Jsme nadšeni, že pokračujeme v odkazu Star Treku a zároveň přinášíme fanouškům zcela nový zážitek. GameRadio.de: Jak těžké bylo vytvořit příběh, který zahrnuje všechna časová období Star Treku? Je součástí startrekového kánonu? Gary Conti: Vytvářet tento příběh bylo úžasné. Byla to vážně velmi velká výzva a máme za to, že jakmile začnete, nebude se vám chtít odložit ovladač. Startrekové hry se běžně za kánon nepovažují. Nicméně, při vytváření skutečně vzrušujícího a objevného zážitku máme posvátný kánon Star Treku velmi silně na paměti. GameRadio.de: Borgové mají v příběhu hlavní úlohu. Myslíte si, že stále hrají ve vesmíru Star Treku atraktivní roli? Objevili se již v mnoha startrekových hrách, byli zlověstným nepřítelem v „Prvním kontaktu“, ale ve „Voyageru“ trochu zeslábli. Proč jste si nevybrali například Dominion? Gary Conti: Borgové jsou stále poutavou rasou. V rozdílném stupni byli zobrazeni jako zlosyni při mnoha příležitostech. Tentokrát se na ně podíváme zcela novým způsobem. Na Borzích je toho hodně, o čem ještě nevíte… GameRadio.de: Ve hře pro jednoho hráče je k dispozici pouze kampaň za Federaci. Kolik misí máte v plánu a můžete nám uvést několik příkladů toho, co budou hráči muset během těchto misí udělat? Gary Conti: Momentálně vám nemohu říct přesný počet misí. Mohu vám však říct, že v každé éře (Enterprise, TOS a TNG) bude podobný počet misí, a že i když vaši nepřátelé mohou v jednotlivých obdobích patřit k jiné rase, budete ve všech taženích usilovat o dosažení stejného vyššího cíle. Během určitých misí budete ku příkladu pátrat a zachraňovat, pátrat a ničit, koordinovat obranu, pomáhat v podvratné činnosti, provádět tajné operace i zajímat určené cíle. GameRadio.de: Uvidíme v kampani pro jednoho hráče i nějakou jinou rasu kromě lidí (Federace), Klingonů, Romulanů a Borgů? Gary Conti: Je mi líto, ale zatím vám nemohu podat veškeré informace, které chcete. Budete prostě muset počkat a uvidíte, kdo se možná objeví… GameRadio.de: Jak byste popsal herní styl Star Trek: Legacy? Je to spíš akce, nebo spíš strategie? Gary Conti: Legacy je hybridní hra. Obsahuje řadu prvků z týmových stříleček, real-time strategií i akčních her a navíc jsme přidali trochu toho RPG. Na Legacy je skvělé to, že nabízí každému něco. Když koordinujete útok na hvězdnou základnu, můžete si říct: „Hej, tohle je jako týmová střílečka!“, zatímco když mezi misemi spravujete svoji flotilu, máte pocit, že hrajete tak trochu RPG. V průběhu boje vás zase nezklame akční složka. GameRadio.de: Star Trek: Legacy nabízí pohyb v trojrozměrném prostředí. Jak přesně to funguje? Gary Conti: Už nehrajete na ploché mapě. Vaše taktika bude muset pamatovat na fakt, že můžete útočit (i být napadeni) z jakéhokoliv úhlu. Ovládání lodě hráčem i manévrování prováděné umělou inteligencí vám elegantně umožňuje pohybovat se ve všech směrech. Skvělé je, že tak moc nebo tak málo kontroly máte podle toho, jak sami chcete. Můžete zadat příkaz spřátelené lodi, aby zaútočila, nebo se můžete chopit kormidla a sami provést nálet na ty otravné klingonské bitevní lodě Vor’Cha! Pronásleduje vás smečka romulanských Praetorů? Ujměte se ovládání vaší lodě a zaleťte se schovat do mlhoviny Mutara na okraji systému. Bojíte se, že vaši civilní loď přepadnou? Přikažte výzvědné lodi třídy Apollo, ať se vydá warpem kupředu, abyste zjistili, co oblétá tu podezřelou planetu třídy M. GameRadio.de: Jak funguje boj? Jsou hráčům k dispozici nějaké speciální zbraně jako v Star Trek: Armada 2 nebo nějaké manévry? Můžeme ničit subsystémy lodě jeden po druhém? Gary Conti: Speciální zbraně budou hrát během boje významnou roli. Mezi misemi se rozhodnete, jakými speciálními zbraněmi svoje lodě vybavíte, a během mise určíte, jak a kdy je lodě použijí. Bylo vážně skvělé vymýšlet, jaké speciální útoky byste mohli používat. GameRadio.de: Všechna startreková období… to znamená spoustu lodí. Kolik jich je ve hře a použili jste staré návrhy z Armada 2, nebo jste kromě lodí známých z televizního seriálu vymysleli nějaké zbrusu nové? Gary Conti: Existuje spousta zbrusu nových lodí, které Mad Doc navrhl přímo pro tuto hru. Chtěli jsme totiž vyztužit flotily všech ras, protože když se na to podíváme realisticky, v seriálu a ve filmech zase tolik rozmanitosti nevidíte (kromě plavidel Federace). Jedná se o několik vážně skvěle vypadajících lodí, které se absolutně hodí pro období i rasu, ke které patří. GameRadio.de: Objeví se v Star Trek: Legacy také nějaká nová rasa? Gary Conti: Máme v plánu rozvíjet zavedené rasy namísto vytváření zcela nových a neznámých postav. GameRadio.de: Co můžeme čekat od hry více hráčů? Jenom čistý deathmatch, nebo stejnou hloubku jako ve hře pro jednoho hráče? Gary Conti: Kromě jednoduchého – ačkoliv velmi zábavného – deathmatche očekávejte několik dalších typů. Pracujeme na několika módech, které by měly být velmi návykové. GameRadio.de: Povězte nám něco málo o grafice. Jaké prvky využívá engine? Gary Conti: Legacy samozřejmě využívá poslední technologii DirectX 9. Také používáme několik velmi nestoudných pixel a vertex shaderů a modelování poškození, které jste ještě neměli šanci vidět nikde jinde. Legacy využije hardwaru nové generace a to tím, že bude aktivně využívat skvělých efektů následného zpracování, jako je bloom (oslepnutí) a glow (záře). GameRadio.de: Již dříve jste řekli, že by bylo vzrušující, kdybyste se s Patrickem Stewartem a dalšími původními herci ze seriálu dohodli na namluvení postav ve hře. Máte ohledně toho něco nového? Gary Conti: Stále na tom pracujeme – zatím nemáme co oznámit. GameRadio.de: Všichni modeři se chtějí zeptat na jednu věc: Bude Star Trek: Legacy stejně snadno modifikovatelná jako Armada 2? Gary Conti: Víme, jak důležité je, aby hra byla modifikovatelná, a Mad Doc v tomto ohledu cítí k modařské komunitě a všem našim fanouškům silnou loajalitu. Tím chci říct, že máme v plánu podporovat je stejně tak, jako oni celá ta léta podporovali nás. GameRadio.de: Jsou mezi verzí pro PC a Xbox 360 nějaké velké odlišnosti? Jak se hra hraje s xboxovým ovladačem? Gary Conti: Rozdílů mezi verzí pro PC a Xbox 360 bude pomálu, ale co se stylu hraní týče, půjde o značně jiný zážitek. Odlišnosti ve stylu hraní budou odrážet způsob, jakým hru ovládáte: inteligentní použití klávesnice a přesné pohybování myší na PC oproti intuitivnímu ovládání a nadefinování tlačítek na ovladači Xbox 360. Očekávejte, že tempo a vybalancování bude na obou platformách odlišné. Mad Doc má na obou těchto kolbištích dostatek zkušeností, a i když každé z nich přináší jinou výzvu, můžete si být jisti, že jsme hru perfektně vyladili pro každou platformu. GameRadio.de: Chcete říct něco fanouškům, kteří na Star Trek: Legacy čekají? Gary Conti: Vážně oceňujeme nadšení a podporu, které se nám dostává. Všechen ten povyk kolem hry nám připomíná, proč milujeme to, co děláme, i když je pozdě v noci a cpeme do sebe kofein a studenou pizzu. Všichni ti z vás, kteří netrpělivě čekáte na další informace o Legacy, nezapomeňte dávat dobrý pozor v období kolem E3! GameRadio.de: Děkujeme za váš čas a přejeme hodně štěstí se Star Trek: Legacy. Gary Conti: Děkuji, že jste mě pozvali. Původní rozhovor na GameRadio.de: zde Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 28.7.2006 Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Legacy najdete zde. |