Rozhovor s Williamem ShatneremGameSpy: Když za vámi přišli s tím, jestli byste ve hrách Encounters, Legacy a Tactical Assault namluvil Kirka, co vás přimělo k tomu, abyste řekl: „Jasně, udělám to.“?William Shatner: Ve skutečnosti jsem strašně dlouho říkal ne. Nechtěl jsem to udělat. Ale oni se pořád vraceli a prosili mě. A právě tímhle škemráním mě dostali. Puklo mi z toho srdce, a tak jsem řekl: „Ukažte mi tu hru.“ A když mi řekli, o čem je, tak se mi to zalíbilo. Star Trek se vrací, sami to můžete cítit ve vzduchu. Pracují na novém filmu, moje kniha „Captain’s Glory“ (Věhlas kapitána) se prodává dobře a teď ještě tahle hra. GameSpy: Už dříve jste namluvil Kirka pro počítačovou hru Star Trek: Starfleet Academy, pro seriál Star Trek: The Animated Series, který tento měsíc vychází na DVD, a také pro jednu epizodu seriálu Futurama. Jde tentokrát o něco jiného než v předchozích případech, nebo je to stejné? William Shatner: No, namlouvat postavu ve hře je opravdu velmi zvláštní, protože když hráč zahne doleva, tak scénáristi musí napsat a já musím říct to, co byste řekli, kdybyste zahnuli doleva. A když hráč zahne doprava, scénáristi musí napsat a já musím říct to, co byste řekli, kdybyste zahnuli doprava. A je těžké chovat se jako herec, protože obvykle následujete svoji postavu, ale v tomhle případě musíte zároveň udělat přesný opak. A to je vážně zvláštní. GameSpy: Trvá vám dlouho, než zase začnete myslet a jednat jako Kirk? William Shatner: Musím se na to poctivě připravit. Musím se projít, a tak vyrazím na procházku se svojí ženou. Nedaleko od mého domu je strom, na který musím vylézt, abych se do téhle role dostal. A tak jsem vylezl na strom, zlomil malou větvičku a tam byl on... GameSpy: Aha, když to říkáte... Také jste namluvil několik dalších postav v animovaných filmech jako Za plotem nebo Divočina a v televizních kreslených pohádkách Atomic Betty nebo Eek! The Cat. Namlouval jste někdy něčí hlas a režisér vás musel zarazit a říct: „Zníš moc jako Kirk.“? William Shatner: Ne. Ale musíte mi vysvětlit jedno: Co to je „Znít jako Kirk“? GameSpy: No, Kirk je hodně panovačný, hodně rozkazovačný… William Shatner: Přesně tohle řekla i moje žena, když sem přišla. Ne, nic takového neexistuje. Já jenom odříkávám text… „NE!“ – Znělo to jako Kirk? GameSpy: Jo. William Shatner: Ale přesně tímhle stylem jsem si včera objednával večeři. GameSpy: No, možná že jako Kirk zníte pořád. Mluvíte velmi zvláštním způsobem – takovým, že si z vás kvůli němu lidé rádi dělají legraci. Jak často si uvědomíte, že vás někdo chce získat pro nějakou práci jen proto, abyste předvedl „toho“ Shatnera? William Shatner: Jo, to se občas stane. Ale nechápu, o čem to tu mluvíte. Co se mě týče, tak mám příjemný hlas, linoucí se jako med, který je možná až trochu monotónní. GameSpy: Zpět k tématu. Ve Star Trek: Legacy nejste pouze vy jako Kirk, ale své postavy namlouvají i ostatní čtyři herci, kteří hráli kapitány v seriálovém Star Treku. Daboval jste svoji postavu sám, nebo jste pracoval společně s někým z ostatních herců? William Shatner: Ne, pracoval jsem sám. Ale potkali jsme se. A když Patrick Stewart žil v Los Angeles, tak jsme s ním a s jeho manželkou trávili s mojí ženou tu a tam trochu času. GameSpy: Když bylo oznámeno, že pracujete na těchto hrách, nevolal vám třeba Leonard Nimoy nebo někdo jiný ze Star Treku a neptal se vás, jestli by v těchto hrách nemohl také vystupovat? William Shatner: Neustále. V podstatě mě zasypali prosbami. George Takei mi volal třikrát a ptal se mě, jestli bych ho do těch her mohl protlačit. A já jsem mu řekl: „Georgi, zkusím to,“ ale nikdy jsem se o to ani nepokusil. Ale rozhodně nechtěli Nimoye. Jediná osoba, která chce Nimoye, je jeho žena, a ta si tím ještě není úplně jistá. GameSpy: Nepřišel za vámi někdy někdo s nápadem udělat hru podle seriálu T.J. Hooker? William Shatner: Existuje pinball T.J. Hooker. Jeden mám, ale na skladě jich je ještě dost. GameSpy: Je ve vašem životě někdo, kdo bude tím, že vystupujete v počítačové hře, překvapen víc než čímkoliv jiným ve vašem životě? William Shatner: Můj vnuk. Jenže na druhou stranu, na něho udělá dojem máloco. GameSpy: V poslední době se hodně mluví o novém startrekovém filmu. Co nám o něm můžete říct? William Shatner: Rozumím tomu tak, že se Spock promění v Kirka. Alespoň tak jsem to pochopil. GameSpy: Napadlo vás někdy, když jste natáčel původní seriál, že i za čtyřicet let budete pořád mluvit o Star Treku? Protože ve své kariéře jste pravděpodobně pracoval na věcech, o kterých jste okamžitě věděl, že nevydrží věčně, stejně jako jste zřejmě pracoval na projektech, o kterých jste si myslel, jak jsou skvělé. William Shatner: A víte, jak to funguje? Vždy to dopadne přesně naopak. Děláte něco a myslíte si: „Tohle vydrží věčně, tohle je obrovské,“ a přitom se nic nestane. A potom děláte něco jiného, o čem si myslíte, že o nic nejde, a ono to nakonec prorazí. Nikdo předem neví. Původní rozhovor na GameSpy: zde Martin Kovář, Star Trek Games.CZ Přidáno: 19.11.2006 |