Je to už skoro rok, co pod hlavičkou distribuční firmy Simon & Schuster Interactive vyšla 3D akční hra pojmenovaná Star Trek: Deep Space Nine The Fallen. A já už to prostě nevydržím a musím vám říct, že je naprosto skvělá! Ostatně posuďte sami:

Příběh se točí kolem knižní a tuším že i seriálové předlohy, ve které se posádka Stanice Deep Space Nine dozví o existenci "padlých" proroků Bajoru, které jejich kolegové z červí díry uvrhli do ohnivých jeskyní, a jedinou možností jak je vzkřísit, je získat tři červené orby, které se ovšem nacházejí neznámo kde. Na základě těchto informací vstupujete do hry jako Sisko, Kira nebo Worf. Pro každého má The Fallen připravena trochu odlišný příběh, který si každý z nich prožije v množství rozmanitých, dlouhých a těžkých úrovní.

The Fallen využívá notně vylepšený engine Unrealu v tombraiderovském pohledu. Dočkáte se spousty malých místností i obrovských prostor. Zabojujete si v zimě, dešti, pod pálícím sluncem i v podzemních tunelech. Navštívíte několik planet, měsíce, cizí lodě. To vše v naprosto promakané grafice, která vás několikrát přinutí vykašlat se na všechny ty Cardassiany, Jem'Hadary a další potvory a budete si prostě jen tak vychutnávat nádhernou scenérii.

Jak jsem řekl, nabízí se vám tři cesty k dokončení hry. Na některá místa se dostanete jenom s jedním charakterem, ale většinou si zabojujete ve stejných lokacích jenom jiným postupem a v jiných místech. Nevím jak vám, ale mně se strašně líbí, když si mohu říct: "No jo, támhle tou chodbou jsem běžel se Siskem" nebo "Těmahle dveřma jsem procházel s Worfem, ale teď nemůžu, protože nemám potřebnou kartu." Tenhle prvek hru podle mě hodně stmeluje dohromady a dělá z ní jeden velký závod za získáním tří orbů. Celá hra je prokládána filmovými sekvenci v herním enginu, které vás v některých případech udiví skvělou prací s kamerou. Vždy však perfektně padnou do dané situace a pomohou vám zorientovat se v ději.

V průběhu hry se samozřejmě potkáte se starými známými ze seriálu - Bashirem, Garakem, Odem, O'Brienem, Quarkem i s mou oblíbenou Jadzií Dax. Ti vám budou poskytovat důležité informace před i v průběhu každé mise. Buďte si jisti, že se zápletka bude různě zamotávat, hodní budou zlí a zlí zase hodní, ale nakonec to určitě všechno dobře dopadne a vy zachráníte galaxii před zlem.

Naprosto totální je ale především zvuková a hudební stránka celé hry. To že jsou všechny postavy namluveny, je samozřejmostí (i když třeba Siska nemluví Sisko), ale tak skvělou, přesně padnoucí, muziku jsem u hry snad ještě nezažil. Hudba totiž reaguje na to, co se na obrazovce děje, a někdy vám i napoví dění věcí příštích. Několikrát se mi dokonce stalo, že jsem musel v koutě počkat, až dozní zrovna přehrávaný hudební motiv, protože jsem se bál udělat další krok vpřed. Tomu říkám síla hudby!

Během hraní jsem narazil na minimum chyb (spíše chybiček), kterých si třeba ani nevšimnete, takže si to shrneme: The Fallen je 3D akční hra s nádhernou grafikou, perfektně zvolenou obtížností, skvělou hudbou, zajímavým příběhem a totální atmosférou. Má jenom jednu obrovskou chybu: U nás se neprodává, ale mám takový pocit, že za to vlastně hra nemůže. Škoda, velká škoda!

The Collective Studios: www.collectivestudios.com
Simon & Schuster Interactive: www.simonsays.com
Star Trek: Deep Space Nine The Fallen homepage: www.simonsays.com/thefallen_site/