Elite Force logo

Hvězdné datum 48137.5. Voyager pyšně odlétá ze stanice Hluboký vesmír 9 do Badlands za účelem najít Maquitskou loď, která se ztratila při útěku z území Cardassie... Hvězdného data 48307.5 bylo spojení s Voyagerem přerušeno.

Minuta ticha za padlé

Vaše loď - Voyager - byla přemístěna na druhou stranu Galaxie, do Delta Quadrantu, rodiště Borgů, 60 000 světelných let od Alfa Quadrantu. Když kapitán Janeway zjistila, že Delta Quadrant je plný nástrah a potencionálních nepřátel, požádala Tuvoka (šéfa bezpečnosti na Voyageru), aby vycvičil profesionální tým, který v nouzové situaci zasáhne a vše zdárně vyřeší. A právě vy se dostáváte do role bezpečnostní(ho) důstojnice(ka). Hned vaše první mise se odehrává na holopalubě v Borgské krychli, kde musíte zachránit zbytek vašeho týmu před Borgy. Ty v Delta Quadrantu zcela určitě potkáte. Pomalá chůze po Borgské krychli, po palubách Voyageru a jiných místech je úplná lahůdka, a to jak pro Trekkies, tak i pro normálního pařana.

Koupil ji pěkněHra běží na skvělém 3D enginu, který využívá Quake 3. Když se jen tak procházíte po palubách, připadáte si, jako by ten vnitřek kdosi nafotil, naskenoval a vložil do hry. Na Voyageru se můžete pohybovat prakticky všude (autoři tvrdí, že tu je prý 95% všech místností, co kdy v seriálu byly vidět). Avšak pouze jedenkrát navštívíte můstek, což je velká škoda - určitě jste snili o nějaké bojové scéně, ale bohužel vás zklamu, na můstek se víckrát nedostanete, nežli hned zezačátku. A k tomu vás ještě z můstku odhání všichni důstojníci do strojovny, kde B'Elanna nedokázala opravit poruchu na warpovém jádře (šéfinženýr a nezvládne takovou maličkost ). Vy jako bezpečnostní důstojník ho musíte jít spravit (pokud neuposlechnete, uvrhnou vás do vězeni). Ale pokud přece jen na můstku chvilku vydržíte, omrkněte konferenční místnost či kapitánovu pracovnu (rovněž jsem se chtěl mrknout do výstřihu Seven of Nine, ale moc jsem tam toho neviděl).

Odpor je marnýCo se zbraní týče, tak těch tu najdete celkem devět a každá má svůj zvláštní mód, např. u phaseru je speciální abilitka, která zvětší účinnost výstřelu. Pak vřele doporučuji vyzkoušet granátomet, který dostanete - nevím proč - v době svého volna ve zbrojnici. Po malé obchůzce s granátometem na palubě X jsem narazil na jídelnu a řekl jsem si, že bych si dal něco k snědku, ale ve chvíli, kdy jsem jí procházel, jsem zahlédl pár lidí sedících u stolu a napadlo mě, co takhle vystřelit támhle k těm důstojníkům jeden granátek? A tak jsem vystřelil... Chudáci důstojníci se rozletěli do všech směrů jídelny a okamžitě a střelhbitě se u mě vyrojilo x členů bezpečnostního týmu, kteří po mně stříleli hlava nehlava. Zastřelí vás a odstraní ze hry, v lepším případě skončíte ve vězení, ale hra pro vás stejně končí.

Hazard SuitVelké mínus hry je, že je úplně šíleně krátká. Ten, kdo by se nekochal krásou interiéru a vzal to rovnou k cíli, by to zvládl dohrát přibližně za 5 - 6 hodin. Za tu dobu se jen stačíte pořádně rozehřát (já zlikvidoval při hře 2 myši; proto mi to trvalo 13 hodin) a pak na vás vyskočí konec hry, což je politováníhodné a velice smutné. Avšak to není jediné mínus, chybí tu např. intro. Jsou tu sice mezi levely kratší video ukázky, ale to je spíše takové seznámení se s úkolem do další mise. Poslední kolo hry je nedomyšleno úplně - autoři sem dali slizáka jménem Boss, který je skoro nezničitelný a na dvě rány zničí on vás. Toto vám úplně zkazí zážitek ze hry, vezmete-li si, že délka načítaní jednoho kola záleží na rychlosti PC, a trvá od 50 sekund do 2 minut. Úplně vás to odradí hrát. Další mínus je to, že celá hra je od začátku do konce jen o velké řežbě, kde létají všelijaké alianské projektily, není zde žádný logický úkol či nějaký podrobný popis zbraní o tom, jakou mají ráži, až po úbytek energie při výstřelu.

Myslím, že už bylo kritiky dost. Následují plusy. Multiplayer kde můžete hrát ve 3 režimech: 1. režim Všichni proti všem, 2. režim Tým vs. Tým a 3. režim O vlajku. Dokonce je tu interiér Voyageru a do svého týmu můžete naverbovat Sedmou, holodoktora a mnoho dalších osob. Perfektní hudba při hře, pravé obličeje posádky, procházka s granátometem do jídelny a nakonec úplná bomba - poznámky členů vašeho týmu při misi, perfektní rozhovory se členy posádky, atd. Celkový verdikt je ten, že vzhledem k tomu že RAVEN hru připravoval něco kolem dvou let, jsem od ní čekal víc. Zdá se, že ji vyloženě nestačil dodělat a opomněl pár věcí. Doufejme, že se někdy dočkáme nějakého datadisku. Už teď jsou na internetu ke stažení interiéry Enterprise E, D a Defianta.

Systémové požadavky:
Minimum: P II 233 MHz, 64 MB RAM, 8 MB 3D karta
Doporučeno: P II 300 MHz, 96 MB RAM, 3D karta