D-A-C logo

Osmého května se v kinech začne promítat už jedenáctý celovečerní film vyprávějící další příběh z nekonečného vesmíru Star Treku a třebaže se původně zdálo, že si zainteresované strany nechají ujít příležitost předložit fanouškům nějakou hru více či méně s tímto filmem související, nakonec o ni přece jenom ochuzeni nebudeme. Na květen totiž Paramount Digital Entertainment chystá hru s tajemným názvem Star Trek: D-A-C.

Screenshot 1Screenshot 2

Třebaže vám dnes nikdo nepoví, co vlastně zkratka D-A-C znamená, můžeme se společně podívat alespoň na to, co je o hře již známo. Star Trek: D-A-C bude akční vesmírnou střílečkou, v níž budeme dění na herní ploše sledovat z pohledu seshora dolů. Výrazným rysem tohoto titulu je zaměření se na hru více hráčů, ve které se proti sobě bude moci postavit až dvanáct vesmírných plavidel rozdělených do dvou skupin. V případě, že neseženete dostatek kamarádů, budete moci hrát v menším počtu nebo zbývající pozice obsadit počítačem řízenými protivníky. Připojit se budete moci k jedné ze dvou frakcí, Federaci nebo Romulanům, z nichž obě mají k dispozici lodě tří odlišných tříd. Do první z nich spadají mohutné vlajkové lodě, které za Spojenou federaci planet zastupuje nová USS Enterprise ve verzi z roku 2009 a ta romulanská je inspirována Naradou, plavidlem hlavního filmového záporáka Nera. V druhé třídě potom najdete čiperné stíhače a ve třetí bombardovací lodě, přičemž i pro tato plavidla platí, že jejich vzhled bude inspirován tím, co uvidíme ve filmu. S vybranou lodí se poté budete moci zapojit do soupeření v jednom ze tří, prozatím blíže nespecifikovaných, režimů, kdy pro každý z nich bude k dispozici několik různých prostředí, nepochybně též ve větší či menší míře převzatých ze stříbrného plátna. Přestože Star Trek: D-A-C bude v jádru běžnou akční střílečkou, budete také muset na každé mapě plnit různé strategické cíle, které se mění v závislosti na herním režimu. A protože autoři nechtějí, abyste se nedejbože začali nudit, měli byste každou misi odehrát zhruba za nějakých deset minut. Jako v každé správné akční vesmírné střílečce i v D-A-C se můžete těšit na celou řadu nejrůznějších předmětů, které můžete sbírat v průběhu hraní a používat je k vylepšení své lodě.

Screenshot 3Screenshot 4

Hru od třetího čtvrtletí loňského roku vyvíjí losangelské studio Naked Sky Entertainment, které má na svědomí úspěšnou akční hru RoboBlitz a které cílí D-A-C pro digitální distribuci v systému Xbox Live Arcade (XBLA) konzole Xbox 360 a na konkurenční PlayStation Network (PSN) konzole PlayStation 3. To s sebou přináší i některé další možnosti, jako například sledování statistik hráčů, a vývojáři jsou rovněž připraveni nabídnout nám v případě zájmu ke stažení další obsah v podobě nových lodí, map nebo úkolů. Možná si říkáte, že vývojáři nemohou mít dostatek času vytvořit kvalitní hru podle filmu, jenže právě v tom vězí onen pověstný háček. Podle Davea Baronoffa, vedoucího výroby nového startrekového filmu, se D-A-C nesnaží převést filmový příběh do interaktivní podoby, ale je navržena jako „zábavný způsob, jak obohatit filmový zážitek“. Hra se tak nechává obsahem filmu pouze volně inspirovat, ale rozhodně ho nebude kopírovat. Těšit se nicméně můžete na původní filmovou hudbu Michaela Giacchina i celou řadu efektů ostříleného zvukového mistra Bena Burtta. Vzhledem k relativně nenákladnému pojetí celého projektu pak lze pochopit to, že ve hře bude chybět jakýkoliv dabing. Vývojářům do práce v hojné míře mluví i režisér J.J. Abrams a my můžeme jenom doufat, že to bude ku prospěchu věci.

A proč tolik tajností s dosud neobjasněnou zkratkou D-A-C v názvu hry? Inu, zdá se, že na tuto odpověď si budeme muset počkat, dokud hra nevyjde, protože je docela dobře možné, že ji rozluštíme až teprve v průběhu hraní. Odhaduje se, že na XBLA vyjde hra zároveň s uvedením filmu do kin, kdežto verze pro PSN se z blíže neobjasněných příčin o něco opozdí. Pro obě konzole pak platí, že si před zakoupením hry budete moci vyzkoušet její demoverzi. A co o hře říká Joshua Glazer, technický ředitel Naked Sky Entertainment? „Chtěli jsme prostě udělat hru, ve které jde o to, že se připojíte online a nakopete někomu zadek, aby se líbila každému, koho právě tohle baví.“

Nové informace z 24. dubna 2009:
- hra bude nakonec k dispozici i pro PC
- v nabídce najdete hru pro jednoho hráče, kde budete moci trénovat na botech ovládaných umělou inteligencí; klasickou online řež více hráčů, ve které si to proti sobě rozdá až dvanáct hráčů; a online kooperativní hru, ve které budete bojovat po boku přátel proti počítačem řízeným protivníkům
- k herním režimům patří: Team Deathmatch, ve kterém zvítězí ten tým, jehož členové vydrží nejdéle; Conquest, kde hráči musí chránit své kontrolní body a zároveň dobývat ty, které patří soupeřící straně; a Assault, ve kterém se týmy střídají ve snaze o ovládnutí nebo naopak ubránění určitého sektoru vesmíru

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 25.3.2009
Upraveno: 24.4.2009


Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: D-A-C najdete zde.