Star Trek Games.CZ Battlefest S.05 – reportáž

Jarní Battlefest začal jako obvykle dostaveníčkem u Mr.Spocka, během něhož spolu Kovi a Spock prodebatovali vše podstatné i nepodstatné, co se ve světě nejen startrekových her stalo. Hlavní rozdíl od předchozích herních klání však spočíval v tom, že tentokrát bylo vše plánováno za pochodu. Tudíž až v autobuse směrem do centra jsme se snažili shromáždit několik dobrovolníků,Kovi s Therezou v literární kavárně kteří by se chtěli zúčastnit krátkého posezení v hospůdce. Situaci nám komplikovala skutečnost, že jsme se nemohli shodnout na tom, jestli je naše oblíbené restaurační zařízení U Pešků otevřené, a dokonce ani Mae, jenž bydlí dobré dvě minuty daleko, nám to nebyl schopen s jistotou potvrdit či vyvrátit. Proto jsme se po dlouhém esemeskování a volání rozhodli zakořenit v jakési literární kavárně Shakespear nedaleko náměstí Míru, kde již v té době Sheedee s PVH usilovně pracovali na svém novém internetovém projektu. Na místo posléze dorazili i Mae s Therezou, kteří oba výše jmenované plynule nahradili, a tak jsme v rozpravě seděli až do pozdního odpoledne, kdy se jako marná ukázala naše snaha vysvětlit druhé skupině, kde se nacházíme. Poté, co jsme jim několikrát sdělili, kde nás najdou, a dokonce jsme na ně počkali na určené tramvajové zastávce, nás Dave, be_c a nově i Sniper s klidem přejeli a nechali stát na ostrůvku. Nakonec jsme se o půl hodiny později úspěšně setkali na náměstí Míru a vyrazili k herně, kde jsme chtěli být o něco dříve, abychom mohli vše zavčasu nainstalovat a začít hrát již od devíti. Po příchodu jsme však zjistili, že v herně se vesele paří a není příliš pravděpodobně, že by nás právě v nejlepším chtěl někdo pustit k počítači. Proto jsme se vrátili o patro níže a v zahrádce místní hospůdky načali další pivní hodování, během něhož se k nám připojili Ravenhorst a další nováček Mrazík. Tím se počet účastníků jarního Battlefestu ustálil na konečných devíti, což opět znamenalo nový rekord a téměř kompletní zaplnění celé herny.

Přesně načas, v devět večer, jsme se vrátili zpět na místo činu a po klasických peripetiích s tím, kdo bude kde sedět, a jak budeme co instalovat, jsme o celou hodinu později spustili oblíbenou real-time strategii Star Trek: Armada. Hladký průběh zápolení přes internetový Won.net nám zkomplikoval fakt, že Armada umožňuje vzájemné soupeření pouze osmi hráčů, takže jsme se chtě nechtě museli rozdělit na dvě skupiny. První z nich tvořil Mr.Spock s Kovim a Mae s Therezou posílení o Mrazíka, ve druhé grupě se proti sobě postavil zbytek osazenstva. Zuřivá bitva v Elite Force 2O jejich bitvách vám toho moc nepovím, zato o těch našich by se nechalo povídat dlouze a ještě déle. Naše volba bez dlouhého rozmýšlení padla opět na starou známou mapu rozdělenou na devět sektorů s nekonečnými dilithiovými měsíci uprostřed. A věřte nebo ne, tentokrát se konečně dostalo zaslouženého vítězství Kovimu a Spockovi – navíc hned třikrát za sebou! Pokaždé se nám totiž podařilo obsadit prostřední nejbohatší sektor a s pomocí nevyčerpatelných zdrojů zdecimovat chabou obranu nepřátel, kterým v závěru nezbývalo nic jiného, než obložit červí díry vedoucí do jejich kvadrantů zástupem fotonových věží a disruptorů, což jim i přes obrovské ztráty v našich flotilách bylo nakonec pramálo platné. Sportovně je třeba uznat, že jedna z partií, v níž se Mae rozhodl pro borgské Společenstvo, byla velmi dlouho vyrovnaná, protože se mu podařilo zablokovat Koviho v jeho domovském kvadrantu a zle zatápět Spockovi. Neboť mu však zkolabovalo připojení a Mrazík v té chvíli byl už mimo hru, musela čest druhého týmu zachraňovat Thereza ve spolupráci s počítačem, který za kluky dohrával, a Kovi se Spockem tak mohli začít dýchat mnohem volněji a nakonec i zvítězit. Druhá skupina skončila s Armadou o něco dříve (protože se někteří její členové nedomáhali stále dokola odvet) a začala se střílet v 3D akční Elite Force 2. Jelikož u EF2 pro nás žádné početní omezení neplatilo, neváhali jsme a zahájili CTF řež na staré známé mapě Romulan Playground a později taktéž Delta 2, což je předělávka z původní Voyager Elite Force. Devět lidí se na polovinu dělí špatně a průběh hraní tak přinesl zajímavé zjištění. Na mapě nakloněné taktičtějšímu přístupu dokáže čtveřice lidí bez sebemenších potíží vyklepnout pět oponentů, zatímco na mapách, kde k úspěchu vede pouze použití hrubé síly, nemá menší skupina šanci uhrát slušný výsledek. Alespoň mohli slavit vítězství všichni zúčastnění. A jak se stalo pravidlem, nemohli jsme si ani tentokrát nechat utéct masakr s odstřelovačkami na stanici Aurora. Po půlnoci nastala chvíle pro menší odpočinek, takže jsme se všichni zaposlouchali do Spockova recitálu „The Best of Lapiduch“. Kdo sleduje náš klub na tomto diskuzním serveru, moc dobře ví, jak jsme se u toho pobavili. Sniper a Mrazík v akciProtože okolní svět nečeká, až si chytráci za velkou louží vyřeší své hloupé spory a začnou zase vyvíjet nějakou kvalitní startrekovou hru, padlo rozhodnutí vyzkoušet relativně (ve srovnání se startrekovými hrami) nový Counter Strike: Source na enginu Half-Life 2. Co k tomu říct? Bylo to zajímavé a pohledné, nicméně osobně jsem tomu na chuť nepřišel, i když nepochybuji, že po několika dalších desítkách hodin bych svůj názor poupravil. Následně jsme se pobavili, když Dave, zarputilý to propagátor modu Fleet Operations 2 pro real-time strategii Armada 2 po půlhodinové instalaci zjistil, že se hra trhá ještě více než posledně a je ve více lidech prakticky nehratelná, tudíž k ničemu. Po tomto fiasku se Mr.Spock osmělil a navrhl taktickou simulaci Starfleet Command 3. Jelikož se z neznámých důvodů Kovi nemohl k ostatním zájemcům o tuto hru připojit, využil volné chvíle a zatímco si Spock s Maem a Davem ničili jedno plavidlo za druhým, vesele pospával v křesle a předstíral, že dává pozor. Protože ani SFC3 nepřinesla to pravé oživení a někteří jedinci zuřivě chatovali, či přispívali do různých startrekových i nestartrekových fór, navrátila se parta statečných zpět k Elite Force 2. Po zkontrolování odstřelovacích pušek jsme se pochopitelně sešli na stanici Aurora a vážně moc pěkně se vyblbli.

A to bylo vše. I když abych nezapomněl - závěr Battlefestu ještě okořenila potyčka mezi Spockem a Davem, jenž byl téměř vyhozen z okna. Proč to? Inu, Ravenhorst si chtěl ve zbývajícím čase vyzkoušet 3D akční střílečku Star Wars: Battlefront, která mu ovšem místo očekávané slasti přinesla zatuhnutí počítače a následné potíže s přihlášením do sítě. Až teď mi došlo, že jsme zapomněli udělat skupinové foto...Správce herny v té době již spokojeně spal a jelikož ho Ravenhorst nechtěl budit, navrhl Daveovi, jestli by si s ním nezahrál Battlefront. Ten kývl a za chvíli zatuhl taktéž. Takový podlý trik může vyjít jednou, ale Davův pokus zlákat Spocka již nikoliv. Patovou situaci nicméně vyřešil Dave po svém a zresetoval Spockův počítač. Jenže ten na něho vyzrál a poté, co nechal Dava nalokat čerstvého vzduchu v prvním patře, nabootoval linuxový systém ze svého CD, což ovšem klukům nějak ušlo, takže se pak dobrou půlhodinu snažili přijít na to, jak to ten Spock vlastně udělal. Co myslíte, přišli na to? Ne, nepřišli, takže jsme se postupně před sedmou hodinou ranní pokojně rozešli. Někteří šli spát domů, jiní do autobusu.

Suma sumárum, během Battlefestu S.05 jsme si opět užili a jediná naše bolest tak spočívá v nedostatku (neexistenci) nových kvalitních startrekových her pro více hráčů, které bychom mohli vyzkoušet. A i když několik bitev v Armadě a pár soubojů v Elite Force 2 nás stále dokáže zabavit, není to už po těch letech úplně ono. Řešení? Počkat, až Viacom vydá nějakou novou startrekovou hru. Jen doufejme, že to nebude adventura nebo nějaké puzzle, protože zoufalí jsou na to dost. My si mezitím dáme pauzu a budeme se bít pouze příležitostně po Internetu.

Kompletní fotogalerii ze Star Trek Games.CZ Battlefest S.05 najdete zde.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 8.8.2005