Rozhovor s Ericem Dallairem o Star Trek: Away Team


IGNPC: Nejprve, jak se má hra? Čeho nového jste v tomto projektu dosáhli?

Eric Dallaire: Hra se má velmi dobře, zlepšuje se každým dnem a blížíme se dosažení beta stádia. Vývojář, Reflexive Entertainment, do ní přidal stabilní kooperativní prvek hry více hráčů. Ve hře pro jednoho hráče se zaměřujeme na vyvážení hry v určitých misích a přidáváme nový lesk v několika prvních levelech. Tým se také stále drží cíle vydat někdy brzy demo.

IGNPC: Berete licenci Star Treku na neznámé nové území, odpoutáváte se od typického pozadí vnějšího vesmíru. Jaká myšlenka za tím stojí a myslíte si, že se bude licence Star Treku i nadále rozpínat do nových oblastí?

Eric Dallaire: Ve skutečnosti nám Away Team připadl jako jedno z nejčistších pojetí pro skvělou trekovou hru. Většina klasických epizod obsahuje zápletku, kdy se výsadkový tým přenáší na nepřátelskou planetu a musí vyřešit množství problémů. Původní myšlenkou Away Teamu bylo zachytit akční podstatu toho, když se výsadkový tým hvězdné lodi přenese na planetu na naléhavou misi. Chtěli jsme dát hráči možnost vybrat si tým důstojníků, kteří budou tyto nebezpečné mise provádět. Také jsme chtěli posunout koncepci výsadkového týmu o krok dál tím, že jsme vytvořili tým důstojníků, kteří jsou speciálně vycvičeni pro ty nejextrémnější mise, něco jako federální tým speciálních jednotek.

I když někteří lidé vidí ve Star Treku pouze lodě a vesmírné bitvy, myslím si, že až si lidé zahrají Away Team, uvidí, že úspěšně zprostředkovává správnou trekovou atmosféru. Během hry navštívíte mnoho známých míst, jako je Velení Hvězdné flotily na Zemi, klingonská domovská planeta a několik romulanských prostředí. K dispozici také bude několik prostředí na palubách borgských Krychlí a federálních hvězdných lodí.

IGNPC: Víme, že se ve hře objeví postavy ze seriálu, jako je Worf (Michael Dorn) a Data (Brent Spiner). Jak hodláte začlenit elitní výsadkový tým do již dobře zavedeného vesmíru Star Trek: Nové generace?

Eric Dallaire: Abychom pomohli Away Teamu zakořenit ve vesmíru Nové generace, zajistili jsme, aby byl Data nápomocen při vytvoření týmu. Data je jeho technickým poradcem. Pomohl tým vycvičit a vysvětluje, jak používat některé z nových technologií. V první výcvikové misi vás Data provede několika střetnutími.

Tým také navštíví některá ze známých trekových oblastí, jako je Akademie Hvězdné flotily na Zemi a některé oblasti, o kterých fanoušci Star Treku ví, ale nemuseli je nutně vidět v detailu. Tým se například přenese na Romulus na tajnou misi, takže se hráči mohou těšit na průzkum velké části romulanského města.

IGNPC: V Star Trek: Away Team a hrách jako X-COM: UFO Defense očividně existují podobné prvky. Jedním z prvků X-COMu, které vás opravdu připoutaly k vašemu týmu, byla možnost přejmenovat si členy vaší skupiny podle svých známých, takže například jestliže byl váš nejlepší přítel dost ošklivě postřelen, cítili jste se opravdu špatně – možná i tak špatně, abyste nahráli poslední uloženou pozici. Bude Away Team obsahovat podobný prvek? Jaké jsou některé z klíčových prvků v Away Teamu, které ho odliší od ostatních týmově orientovaných real-time her?

Eric Dallaire: Away Team zahrnuje sedmnáct důstojníků, každého se zvláštními schopnostmi a zbraněmi. Hlavním rysem Away Teamu je možnost vybrat si tým z posádky vaší lodi podle vašeho herního stylu. Hráči, kteří mají rádi taktiku brutální síly, se mohou rozhodnout vzít si na misi více bezpečnostních důstojníků, zatímco ti hráči, kteří mají sklon spíše k tajné akci, si mohou vybrat některé z vědecky zaměřených důstojníků. I přestože existuje několik misí, na které si musíte vzít jednoho nebo dva specialisty, umožní vám hra vybrat si zbytek týmu a rozhodnout, jak chcete misi dokončit. Jestliže se vám podaří splnit všechny hlavní i sekundární cíle, budete odměněni vylepšeními zbraní. Jestliže úspěšně splníte všechny parametry mise, zpřístupní se vám lepší zbraně.

Co se návrhu hry týče, neumožňujeme hráči změnit jména postav. Místo toho jsme se zaměřili na to, abychom postavám vtiskli osobnost – záliby, nechutě, silné stránky a slabiny, abychom je udělali zajímavějšími. Doufáme, že každý bude hrát hru trochu jinak a bude mít svoje vlastní oblíbené postavy.

Bojový systém Away Teamu je částečnou real-time akcí. Ačkoliv se souboje odehrávají v reálném čase, můžete hru pozastavit a vydat své posádce rozkazy. To poskytne příznivcům strategie čas popřemýšlet o svojí taktice při zastaveném čase a zadat výsadkovému týmu všechny pohyby. Většina výsadkových týmů se bude skládat ze čtyř až šesti členů.

IGNPC: Napovězte nám něco o různých scénářích v Away Teamu.

Eric Dallaire: Mise se točí kolem potřeby infiltrovat těžce opevněné oblasti, zařízení na planetách nebo vesmírné stanice, kde je tuhá bezpečnost. Away Team vlastní loď U.S.S. Incursion, která ovládá holografickou imitaci, což jí umožňuje přijmout podobu ostatních nepřátelských lodí. Tak je tým schopen přenést se na nepřátelské planety a provádět dobývací, záchranné a infiltrační mise.

V první misi útočí Romulané na klingonskou stanici. Away Team je přivolán, aby Romulany co nejrychleji vyřídil a zachránil klingonskou posádku. Jestliže se vám podaří zachránit některé z obležených Klingonů, budou vám schopni pomoci při útoku na ostatní Romulany. Později se mise stanou obtížnějšími a vy budete muset splnit několik dynamických cílů mise.

IGNPC: Jmenujte několik zbraní a předmětů, které můžeme ve hře očekávat.

Eric Dallaire: Kromě phaserů a phaserových pušek očekávejte, že uvidíte zbraně, které byste normálně v startrekové epizodě nenašli. Ostřelovací pušky, nárazové granáty, miny na blízko, stázové pasti, neurální disruptory. Jednou z našich nejoblíbenějších zbraní je přetížený phaser, který můžete hodit jako granát. Ve hře také existuje několik dalších skvělých technologií, jako je zvuková návnada, která generuje hluk, matoucí stráže, teleportační vězení, elektromagnetické granáty k vyřazení elektroniky a mnoho dalších předmětů.

IGNPC: Jací jsou největší nepřátelé v Away Teamu? Můžeme čekat, že půjdeme proti Borgům?

Eric Dallaire: Výsadkový tým bude během hry čelit několika nepřátelům, včetně Klingonů, Borgů a Romulanů. Jednotlivé rasy budou mít své vlastní speciální útoky. Borgové se budou rychle přizpůsobovat phaserům, což bude výsadkový tým nutit používat různé zbraně. S postupem hry potká výsadkový tým úhlavního nepřítele, novou stínovou skupinu spiklenců ze známé trekové rasy.

IGNPC: Budou mít různí členové týmu nějaké rasové výhody? Bude mít například Bolian nějaké vrozené schopnosti, které člověk nemá?

Eric Dallaire: Jednotlivé postavy budou mít různé vlastnosti, jako je výdrž a schopnost skrýt se, které ovlivní hraní. Také existují rasy, které mají zvláštní schopnosti. Vulkánci mají vulkánský nervový stisk a Boliané těží ze své vyšší odolnosti. Rovněž existuje několik mírných rasových rozdílů. V závislosti na tom, koho si vezmete na tu kterou misi, se může stát, že zažijete jiné střetnutí. Postava s trillem může mít informace o oblasti, kde symbiont byl již předtím s jiným hostitelem. Betazoidi mohou svou empatickou myslí odhalovat skryté nepřátele. Rozmanitost postav v Away Teamu, co se jejich schopností a osobností týče, vám umožní prožít jednu misi různými způsoby podle toho, koho jste si pro danou misi vybrali.

IGNPC: Jaké zvláštní schopnosti bude mít každá ze tříd? Jaký vliv má velitelská třída na zbytek skupiny?

Eric Dallaire: Ve hře je pět různých tříd: vědecký důstojník, inženýr, bezpečnostní důstojník, velící důstojník a lékařský důstojník. Vědečtí důstojníci a inženýři jsou závislí na různých technologiích, které jim ve službě pomáhají. Jeden z vědeckých důstojníků využívá maskovací oděv. Je tu inženýr s teleportačním vězením, kam můžete schovávat těla padlých nepřátel. Jiný inženýr využívá stázovou past, která zmrazí nepřátelské jednotky. Lékařští důstojníci léčí pomocí hyposprejů a také vstupují do bojů s neurálními disruptory. Bezpečnostní důstojníci jsou dosti přímočaří – na každý druh střetnutí mají arzenál efektivních zbraní. Velící důstojníci fungují jako smíšené postavy. Jsou tři velící postavy, každá se svou vlastní unikátní směsicí dovedností a zbraní. Mají výhodu v tom, že mohou využívat mnoho různých vylepšení a zbraní, které najdou na bojišti.

IGNPC: Jaký druh hry více hráčů mohou hráči očekávat?

Eric Dallaire: Away Team bude mít kooperativní multiplayer přes místní síť LAN.

IGNPC: Stále míříte k vydání hry v prvním čtvrtletí roku 2001?

Eric Dallaire: Rozhodně.

Původní rozhovor na pc.ign.com: zde

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 1.3.2003

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Away Team najdete zde.