Po úspěchu vesmírné strategické hry Star Trek: Armada bylo jen otázkou času, kdy přijde na řadu její pokračování s nečekaným názvem Star Trek: Armada 2. První Armada byla podle drtivé většiny ohlasů výborná, takže co nového nás ještě může potkat ve druhém díle?
Borgové vyvinuli novou loď, která může asimilovat celou planetu v několika okamžicích. Flotila Federace se vydává na misi, která má zastavit tuto novou hrozbu. Mezitím Cardassiané, podlehnuvší romulanským intrikám, využívají oslabení Federace a útočí masivní invazí, kterou mohou zastavit pouze Klingoni. Voyager se blíží k domovu a Druh 8472 obnovuje útok na Borgy s původním cílem - vyhladit život v kvadrantech Alfa a Delta. To je v hrubých rysech příběh druhé Armady a zní více než lákavě.
Armadu 2 vyvíjí pro Activision nově založené studio Mad Doc Software, které je složeno z bývalých zaměstnanců Looking Glass Studios a členů výrobního týmu Star Trek: Armada z Activisionu. A co pro nás chystají? V první řadě to má být ještě krásnější prostředí plné mlhovin, polí asteroidů, černých děr, měsíců a planet vhodných ke kolonizaci. Každá z map bude navíc o mnoho větší než v původní Armadě a navíc získají mapy trojrozměrnou hloubku, takže budete moci formovat až šestnáct lodí do rozličných trojrozměrných formací, abyste využili ničivý potenciál jejich zbraní (příkladem skvěle vypadající a hrozivě účinné formace budiž známá formace lodí Druhu 8472). Z jedničky zbyl tzv. strategický pohled, tj. klasický pohled seshora dolů, který strategiím nejvíce sedí. Navíc budete moci využít i tzv. taktický pohled, který vás přepne přímo do centra dění, třeba abyste mohli lépe zformovat svoje lodě. Hra se dělí na tři kampaně (za Federaci, Klingony a Borgy) a v každé z nich je devět misí. Za Federaci si zabojujete především proti Borgům, za Klingony proti Cardassianům a za Borgy proti Druhu 8472. Autoři navíc zařadili i několik zbrusu nových ras. Abyste si mohli vybírat až do alelúja, nabídne vám dvojka 98 lodí (oproti 34 v původní Armadě). Těšit se tak můžete na nový model Enterprise, a dále na modely lodí třídy Intrepid, Sabre, Andor, Venator, Wraith, Osprey a dalších. Borgové budou mít k dispozici Taktickou krychli, Fúzní krychli a tzv. Harbinger, přičemž z osmi normálních Krychlí se postaví jedna Fúzní krychle. Z osmi Taktických krychlí zase jedna Taktická fúzní krychle. Také by vás mohlo potěšit, že momentálně je ve hře k dispozici možnost rozdělit loď na víc částí, pokud to daná loď umožňuje. Novinkou je, že nebudeme moci používat warp. Pro analytiky a pravé stratégy bude do hry včleněn admirálův deník, který bude vytvářet nejrůznější statistiky. Dočkáme se vylepšeného poškozování lodí, kdy budou moci zbraně poškodit různá místa a subsystémy nepřátelských plavidel. Armada 2 nabídne grafické orgie za pomoci některých nových funkcí v DirectX 8.0. Lodě budou mít 650 až 700 polygonů, bohatší textury s větší barevnou hloubkou.
Multiplayer přes lokální síť a internet (přes GameSpy) nabídne pro hru až osmi hráčů různé typy deathmatche, kooperace, capture the flag a king of the hill (kdy musíte udržet po určitou dobu pod kontrolou svěřenou planetu nebo část vesmíru). V multiplayeru také budete moci být pouhým pozorovatelem a jen sledovat, co se kde děje. Ve hře pro více hráčů si budete moci vybrat ze šesti ras - Federace, Borgové, Klingoni, Cardassiané, Romulané a Druh 8472. Ke hře bude přibaleno třicet multiplayerových map, ale díky velké podpoře tzv. modů (předělávání hry) a uvolnění přehledného editoru, který bude umožňovat kupříkladu i definovat si vlastní formace, se jistě hodně rychle dočkáme nepřeberného množství fan map.
Hra nedávno prošla alfa stádiem a stále je plánována na konec listopadu tohoto roku.