Rozhovor s Danielem "Ravenhorstem" Prouzou

Kovi: Začni tím, že nám řekneš, jakou hru si pro nás připravuješ.

Ravenhorst: Původně to měla být převážně adventura kombinovaná s leteckou střílečkou a trošku říznutá strategií. Ale všichni víme, jak to chodí a nakonec z toho vznikla vesmírná střílečka.

Kovi: Takže v dnešní době velmi oblíbený žánr. K jaké hře by jsi svoje dílo přirovnal a co bys nám mohl říct o tom, jak hra vypadá?

Ravenhorst: Předně bych řekl, že to není jen moje dílo, ale zatím na tom pracujeme dva a další lidé přibudou, neboť se chceme pokusit o amatérský dabing. Když jsem tak procházel českou freeware scénu, tak bych to asi nejvíc přirovnal k chystané hře Star Trek: Revolution. Zpracování je těžká otázka, hra bude na 90% běhat v okně a bude vypadat jako klasická střílečka. Jedna (nebo více) loděk dole a nepřátelé nalétávající seshora. Grafika jako taková ještě není úplně hotová, tudíž k té se vyjadřovat podrobněji nebudu.

Kovi: Nejdříve se ještě zastavme u vašeho týmu. Říkáte si nějak a máte či připravujete svoje internetové stránky?

Ravenhorst: Říkáme si Teserakt Team a hráči mohou navštívit naše stránky na internetové adrese www.teserakt.wz.cz.

Kovi: Zajímavě zní ten nápad s dabingem, který úzce souvisí s příběhem hry. O co ve hře půjde? Jestli to můžeš aspoň naznačit...

Ravenhorst: Příběh bych rád udržel zatím pod pokličkou, ale nutno říci, že na vesmírnou střílečku bude asi docela hutný. Vše se bude odehrávat formou dialogů a jestli to ještě nezměním, tak konec bude celkem překvapující.

Kovi: Myslím, že by také nebylo na škodu čtenářům sdělit, jak se vlastně hra jmenuje.

Ravenhorst: Původní - pracovní - název hry byl Star Trek: Dermin Story a byl odvozen od jména hlavní postavy Christophera Dermina. Pravděpodobně již konečný název naší hry však zní Star Trek: Altpres.

Kovi: V aktuální verzi, kterou jsi mi poslal na ukázku, hru doprovází klasický startrekový nápěv. Uvažujete o tom, že použijete již existující hudební znělky, nebo máte v plánu pro hru vytvořit vlastní muziku?

Ravenhorst: Neboť je náš tým složen z naprostých hudebních neumělců, asi zůstaneme u klasických startrekových nápěvů. Ale stát se může cokoliv...

Kovi: Co mi můžeš říct o programové stránce věci? V jakém jazyce hru programujete?

Ravenhorst: Program bude vytvořen ve Visual Basicu 6. Ale o programové stránce vám moc nepovím, protože já se starám o grafiku, zvuky a příběh.

Kovi: Když máš tedy na starosti grafiku, tak se zeptám, jak k ní přistupujete? Stahujete obrázky z internetu, nebo všechno kreslíš sám?

Ravenhorst: Bohužel se nedá říct, že bych byl malíř, tudíž se z devadesáti procent spoléhám na internetovou grafiku, kterou upravuji k obrazu svému. Ale pár originálních obrázků se určitě objeví.

Kovi: A otázka na závěr. Dokážeš už odhadnout, kdy byste vaši hru mohli dokončit?

Ravenhorst: Tak to je ve hvězdách. Opravdu nemám tušení.

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ

Přidáno: 24.4.2004

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Altpres najdete zde.